عراق یکپارچه علیه آمریکا

صبح امروز تظاهرات گسترده و میلیونی شهروندان عراقی در محکومیت حضور آمریکا در عراق برپا شد.

عراق یکپارچه علیه آمریکا

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ملت عراق صبح امروز (جمعه) در پاسخ به درخواست گروه‌های عراقی و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای حضور در تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی، به صورت گسترده‌ای در منطقه "الجادریه" در مرکز بغداد تجمع کردند.

معترضان عراقی که کفن بر تن کرده و پرچم عراق را به دست گرفته‌اند، با سر دادن شعارهای ملی، حضور آمریکا در عراق را محکوم کردند.

ملت عراق همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی، خطاب به آمریکایی‌ها شعار "از کشورمان خارج شوید پیش از آنکه خودمان شما را اخراج کنیم" را سر دادند.

سایت ناس نیز نوشت که همزمان با آغاز تظاهرات میلیونی در بغداد، چندین اتوبوس نیز شهروندان عراقی در استان‌های جنوبی این کشور را به بغداد منتقل کرده‌اند.

معترضان عراقی به منظور نشان دادن انزجار خود از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و نظامیان این کشور در عراق  در اقدامی نمادین  ترامپ و سربازان آمریکا را در میدان التحریر به دار مجازات آویختند.

در همین حال، جعفر الحسینی، سخنگوی گردان های حزب‌الله عراق که در میان تظاهرکنندگان در میدان التحریر بغداد حضور یافته است در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه المیادین اظهار کرد: ملت عراق یک صدا حضور آمریکا در کشورشان را محکوم می‌کنند.

وی گفت: زمانی که ما درباره حاکمیت عراق صحبت می‌کنیم، همه بر خالی بودن کشور از اشغالگران تأید می‌کنند و تمامی گروه‌های عراقی نیز مخالف حضور اشغالگران بوده و خواستار پایان دادن به حضور آمریکا هستند.

الحسینی در ادامه ضمن غیرقانونی خواندن حضور آمریکا در عراق، خاطرنشان کرد:اگر آمریکایی‌ها از کشورمان بیرون نروند گزینه‌های دیگری خواهیم داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها