لاریجانی استعفا داد

باقر لاریجانی در دولت احمدی‌نژاد وقتی مرضیه وحید دستجردی عزل شد و محمدحسن طریقت به سرپرستی وزارت بهداشت رسید با ارسال نامه‌ای خطاب به همکاران خود از ریاست دانشگاه استعفا کرد.

لاریجانی استعفا داد

محمد باقرلاریجانی فرزند کوچک خانواده مرحوم میرزاده هاشم لاریجانی است روز شنبه خبر استعفایش از معاونت آموزشی وزات بهداشت منتشر شد. می‌توان گفت بعد از برکناری برادر بزرگتر خاندان لاریجانی یعنی صادق لاریجانی از قوه قضاییه وعدم نام‌نویسی علی لاریجانی ریاست فعلی قوه مقننه برای انتخابات مجلس یازدهم و برکناری محمد جواد لاریجانی از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه استعفای برادر کوچکتر چهارمین برکناری آرام برادران از قدرت باشد.

محمد باقر لاریجانی کیست؟
محمد باقر لاریجانی متولد اردیبهشت ماه سال 1340 است. کوچکترین برادر لاریجانی‌ها برخلاف دو برادر بزرگترش، راه سیاست نپیمود. او به جای ورود به دنیای سیاست، به وادی طب پا نهاد.
باقر لاریجانی با دختر حسن حسن‌زاده آملی ازدواج کرده‌ و فوق تخصص خود را در بیماریهای غده درون‌ریز گرفت.
معاونت آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش، ریاست شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قائم مقامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی در کارنامه کاری محمد باقر به چشم می‌خورد.

محمد باقر لاریجانی در سال‌های ابتدایی دهه 70 معاونت‌های مختلف علیرضا مرندی در وزارت بهداشت دولت هاشمی را تجربه کرد اما در دولت اصلاحات، دوباره به اشتغالات پژوهشی خود بازگشت.

او پس از خرداد 84 نامزد تصدی وزارت بهداشت در دولت نهم بود اما خود را کنار کشید، زیرا از کار اجرایی گریز داشت . زمانی هم که حسن روحانی رییس جمهور شد یکی از گزینه های وزارت بهداشت بود.

حضور او در یکی از حلقه‌های مجموعه تحقیقات وسیع «سلول‌های بنیادی» که از فتوحات علمی کشور است، از جمله خدمات وی درعرصه دانش است.

باقر لاریجانی در دولت احمدی‌نژاد وقتی مرضیه وحید دستجردی عزل شد و محمدحسن طریقت به سرپرستی وزارت بهداشت رسید با ارسال نامه‌ای خطاب به همکاران خود از ریاست دانشگاه استعفا کرد. اما در دولت بعد طی حکمی از سوی وزیر بهداشت به عنوان مشاور و نماینده وزیر بهداشت در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور منصوب شد.

کمرنگ شدن حضور برادران لاریجانی در قدرت
پس از پایان زودهنگام ریاست آملی لاریجانی در قوه‌قضاییه و فوت مرحوم هاشمی شاهرودی، مقام معظم رهبری، آملی لاریجانی را به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نام منصوب کردند و بعد هم در برای دوره جدید شورای نگهبان به عنوان عضو فقیه شورای نگهبان منصوب شد و ظاهرا جایگاه او در قدرت ثبیت شد ولی عدم حضور علی لاریجانی برای مجلس یازدهم و یا برکناری محمد جواد از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و امروز استعفای باقر لاریجانی چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

برخی تحلیل ها حکایت از این دارد که علی لاریجانی برای آماده شدن در کارزار انتخابات 1400 دیگر روی خوش به ساختمان بهارستان نشان نداده است، ولی این تنها یک پیش فرض است. آنچه که در این اتفاقات چند وقت اخیرپررنگ بوده است اقدام ظاهرا هماهنگ برادران برای کناره گیری از مسوولیت های خود البته غیر از برادر بزرگتر است. دلیلی که شاید در آینده جزییات آن بیشتر مشخص شود./خبرفوری 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها