ترامپ برای «یک مشت رأی» و رهانیدن از استیضاح دستور یک ترور دولتی را صادر کرد

حمله شبانه و بزدلانه امریکایی‌ها در هدف گرفتن سردار سلیمانی، ارزش عملیاتی چندانی ندارد.

ترامپ برای «یک مشت رأی» و رهانیدن از استیضاح دستور یک ترور دولتی را صادر کرد

برای قاسم سلیمانی

یادداشت علی ربیعی، سخنگوی دولت

اقدام تروریستی دولت امریکا حمله به یک نماد بود؛ نشانه گرفتن یک هدف که فراتر از ترور فرماندهان نظامی، مقابله با یک سرمایه ملی و چهره منطقه‌ای بود؛ رویارویی آشکار با جریان ضد ترور و امنیت. 

توئیت رئیس جمهور امریکا نشان می‌دهد که او پایگاه اجتماعی و ملی سردار سلیمانی را هدف گرفته و حملات تبلیغاتی‌شان را پس از شهادت او نیز ادامه دادند که از واکنش عاطفی و همبستگی ملی ایرانیان هراسناک شده‌اند. 

حمله شبانه و بزدلانه امریکایی‌ها در هدف گرفتن سردار سلیمانی، ارزش عملیاتی چندانی ندارد. برخلاف تبلیغات آنها شهید سلیمانی براحتی و آزادانه در عراق تردد می‌کرد. برخلاف مقامات امریکایی که دزدانه وارد کشوری می‌شوند که اشغالش کردند. 

قاسم سلیمانی نماد عقب‌نشینی داعش در منطقه بود. این عملیات پیوند امریکا و داعش را نشان داد. انتقامی بود که باید از نیروی بازدارنده داعش در منطقه گرفته می‌شد و اجرای آن محصول همکاری سه نیروی ثبات‌زدای منطقه (داعش، سیا و موساد) بود.

ترامپ برای «یک مشت رأی» و رهانیدن از استیضاح و نجات اعتبار مخدوش شده خود حاضر است دستور یک ترور دولتی را صادر کند. او برای منافع شخصی خود ابایی ندارد از اینکه پایه‌های امنیت منطقه را سست کند؛ حال یک روز با خروج از برجام و دیگر روز  

با ترور قاسم سلیمانی.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها