مردم ثمره رأیی که داده‌اند را می‌خواهند

مردم وقتی از رأی‌شان خوشحال می‌شوند که ببینند مسئولان‌شان در حال تلاش هستند؛ ما در شرایط سخت و تحریم هستیم. اگر توطئه آمریکا و دشمنان با مردم نبود، درآمد نفت ما در دو سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار بود.

مردم ثمره رأیی که داده‌اند را می‌خواهند

رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب استان اردبیل گفت: آب را هیچوقت نمی‌توان تنها با توسعه گره زد چرا که با حیات مردم گره خورده و کم کم برق هم با زندگی مردم گره خواهد خورد و این همان «الف و ب» وزیر محترم است که ایشان این پویش را در کشور راه انداختند.

حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب استان اردبیل گفت: روز بسیار مبارکی است، روز ولادت با سعادت حضرت زینب(ع) که همیشه یاد و قهرمانی‌هایش در صحنه کربلا برای همه مسلمانان الگوی بسیار ارزشمندی بوده است. ضمن اینکه امروز روز پرستار است و احترام می‌کنیم به این افرادی که همواره برای مردم و کاهش درد افرادی که دارای مشکل هستند تلاش می‌کنند و ارزش کار آنها با بیان و تشکر و از طریق کمک مالی امکان‌پذیر نیست و اجر آنها پیش خداوند است و باید نسبت به آنها خدمت بیشتری انجام دهیم. همچنین آغاز سال جدید میلادی است که به همه مسیحیان جهان و مردمی که امروز را به عنوان آغاز سالشان جشن می‌گیرند و به مردمی که در ایران راه عیسی مسیح را دنبال می‌کنند، تبریک عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: حضور من در استان اردبیل برای من افتخار است؛ سالیان بسیار مدید و زیاد با بزرگان این دیار آشنا بودیم. از مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی یاد می‌کنیم که همواره یک موجود با برکت و مفید برای این جامعه و مردم استان اردبیل بودند و برای مردم تهران و حوزه علمیه و انقلاب اسلامی و بعد هم به عنوان مرجع در حوزه علمیه خدمت کردند که یاد ایشان را گرامی می‌داریم. همچنین مرحوم آیت‌الله مشکینی که به حق استاد اخلاق بود و من در سال‌های اولیه که به قم مشرف شدم از سال ۱۳۴۰ همیشه در محضر ایشان بودیم و هر هفته ایشان روزهای جمعه درس اخلاق می‌گفتند و بعدها از درس تفسیر ایشان استفاده می‌کردیم و بعد در مجلس خبرگان رئیس بودند و جزو شخصیت‌هایی بود که با اصرار کاندیدا می‌شد و در برابر ایشان هیچکس کاندیدا نمی‌شد و به اتفاق آرا رئیس می‌شدند و یک رای کم بود که خودش رای نمی‌داد.

وی افزود: این شخصیت بسیار فرهیخته، بزرگ، عالم، فقیه و مفسر و با آن اخلاق نیکو که هم با زبان درس اخلاق می‌دادند و هم عمل برای من افتخار است که در میان مردم این شهرستان هستم و سد را در این منطقه افتتاح کردیم. امروز سه سد در این استان افتتاح شد که نشان دهنده حرکتی ارزشمند برای توسعه کشور است. البته آب را هیچوقت نمی‌توان تنها با توسعه گره زد چرا که با حیات مردم گره خورده و کم کم برق هم با زندگی مردم گره خواهد خورد و این همان «الف و ب» وزیر محترم است که ایشان این پویش را در کشور راه انداختند. ما افتخار می‌کنیم به همه خدمتگذاران که البته این افتخار تنها شامل وزیر نیرو نیست؛ این افتخار شامل همه کارگران و مهندسین و همه مردم و مسئولان است که بتوانیم کشور عزیزمان را آبادتر کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: استان بسیار زیبای اردبیل که مرکز کشاورزی، صنعت، گردشگری و مرکز سلامت برای منطقه و کشورهای هم‌جوار خواهد بود، آبادانیش برای ما اهمیت دارد. آمار و ارقامی که گفته شد برای ما بسیار ارزشمند است. ما در منطقه کشور چین را داریم که آمار و ارقامش با جمعیتش همخوانی دارد و گفته می‌شود که در این کشور ۲۴ هزار سد وجود دارد و این به معنای تلاش یک ملت است.

وی ادامه داد: در ایران به جای اینکه برای آبادی شهرستان و روستا‌ها کوشش کنیم در یک رقابت بی‌ثمر افتاده‌ایم و مداوم گله‌گذاری می‌کنیم؛ این کارها چه خاصیتی دارد؟ مردم این‌ها را نمی‌خواهند، مردم به ما رأی داده‌اند و ثمره آن را می‌خواهند.

روحانی افزود: مردم وقتی از رأی‌شان خوشحال می‌شوند که ببینند مسئولان‌شان در حال تلاش هستند؛ ما در شرایط سخت و تحریم هستیم. اگر توطئه آمریکا و دشمنان با مردم نبود، درآمد نفت ما در دو سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار بود که با این پول‌ها کارهای بسیاری می‌توان کرد. علاوه بر این ۱۰۰ میلیارد دلار می‌توانستیم اعتبار بگیریم اما ‌یک توطئه‌ای شکل گرفت که ابهت ما را بشکنند تا تسلیم شویم که این کار در برابر ملت ایران شدنی نیست و آنها باید به ملت ایران برگردند. ما آماده مذاکره هستیم؛ بسم الله برگردید به نقطه اول و اگر به زبان نمی‌گویید در عمل بگویید اشتباه کردید. خدا را شکر ملت ما پر امید و نشاط است و تازمانی که امید وجود دارد ما می‌توانیم راه خودمان را ادامه دهیم.

مهمترین اظهارات روحانی به شرح زیر است:

شما ملت و حکومت برتر نسبت به مردم ایران نیستید. 

به ملت شما احترام میگذاریم اما نسبت به حکومت شما شدیدا معتریضیم. 

ملت ما، ملتی با نشاط و امیدوار است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها