فتنه سال ۸۸ یک جنگ نرم بود/جاده صاف‌کن‌های دشمن می‌گویند FATF تصویب شود

امروز دشمنان پس از ناامیدی در جنگ‌های نظامی و سایر جبهه‌ها به جنگ در جبهه اقتصادی و فرهنگی روی آورده است.

فتنه سال ۸۸ یک جنگ نرم بود/جاده صاف‌کن‌های دشمن می‌گویند FATF تصویب شود

حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: در روز ۹دی مستکبران ناامید شدند و این روز مانع از تحریف انقلاب و آرمان های امام راحل (ره) شد.

وی ادامه داد: از مهمترین پیام های ۹دی این بود که ملت ایران برای حفظ ارزشهای اسلام در مقابل تمام دنیای استکبار با عزت و اقتدار ایستاده است.

امام جمعه کرج گفت: امسال نیز مردم با توجه به شیطنت های اخیر دشمنان در کشور با حضور آگاهانه در مراسم ۹دی حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین فتنه ای که برای کشور طراحی شد فتنه سال ۸۸ بود که با همراهی منافقان و برخی از ایادی داخلی صورت گرفت و با یک جنگ نرم و سخت دشمنان در مقابل جمهوریت و اسلامیت ایران اسلامی قرار گرفتند.

حسینی همدانی افزود: مقام معظم رهبری با ۵۰ سخنرانی روشنگرانه دراین زمینه عمل کردند و مردم را با اهداف دشمنان آشنا ساخته و این روشنگری ها منشا حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۹دی شد.

وی یاد آورشد: امروز دشمنان پس از ناامیدی در جنگ های نظامی و سایر جبهه ها به جنگ در جبهه اقتصادی و فرهنگی روی آورده اند اگرچه هرچه ترفند داشتند دراین زمینه بکار گرفتند ومردم هم با تحمل فشارها همراهی لازم را داشتند اما نباید از بصیرت غافل بود.

امام جمعه کرج تاکید کرد: امروز بیان بحث دوقطبی نان و امنیت یکی از مباحث مهم است چنانچه در فتنه اخیر دشمنان دیدیم که به معیشت و امنیت مردم حمله برده شد و چه خساراتی به اموال عمومی و فروشگاه ها وارد آمد.

حسینی همدانی اضافه کرد: متاسفانه در فضای دیپلماسی کشور بعضا گفته می شود که تنها راه نجات اقتصاد کشور پیوستن به قرارداد اف ای تی اف است.

وی ادامه داد: برخی نیز می گویند اگر به اف ای تی اف بپیوندیم دیگر امریکا فشار حداکثری نخواهد داشت بنابراین ذکر این نکته ضروری است اگر پیوستن به اف ای تی اف در رفع مشکلات اقتصادی موثر است نباید امریکا اصرار داشته باشد چرا که تلاش استکبارجهانی است که نتوانیم تحریم ها را دور بزنیم.

امام جمعه کرج یادآور شد: یکی از راه های دور زدن تحریم ها نپیوستن به قرار داد اف ای تی اف است و متاسفانه عده ای هم در داخل کشور جاده صاف کن دشمن هستند بنابراین دراین شرایط باید هرچه بیشتر گوش به فرمان مقام معظم رهبری بود.

وی گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات تکیه برتوان داخلی است کسانی که می گویند باید به قرار داد اف ای تی اف پیوست ابراز ضعف در برابر دشمن دارند.

حسینی همدانی تاکید کرد: امروز نباید طوری عمل کرد که دشمن فرصت برای ناکارآمدن نشان دادن نظام اسلامی پیدا کند چراکه دشمنان به دنبال بوجود آوردن نارضایتی و قراردادن مردم در مقابل نظام اسلامی هستند بنابراین باید تمام اقدامات با رهبری تنظیم شود.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار نیز گفت: حضرت زینب (س) الگوی عظیمی از حجاب، عفاف و حفظ ارزش های اسلامی و دینی است که با پاسداری از ارزشها توانست قدرت های زمان خود را رسوا کند.

امام جمعه کرج افزود: از زحمات بی دریغ پرستاران که با صبر وحوصله بی حوصلگی بیماران را تحمل می کنند نیز قدردانی می شود و مسوولان باید رفع مشکلات صنفی این قشر را که جز مشاغل سخت نیز هستند را دنبال و مرتفع سازند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) گوش به فرمان ولایت بودند و باید این نکته را مدنظر قرارداد که در تمام عرصه ها تبعیت از ولایت دشمن شناس جامعه را به ارامش می رساند.

حسینی همدنی افزود: نفس های دشمنان نظام اسلامی طی سالهای اخیر به شماره افتاده و با زمانبندی و اقدامات دقیق هرچند وقت یکبار به دنبال برپایی فتنه و فریب افکار عمومی هستند که باید آگاه و بصیر بود.

سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی و قرار گرفتن البرز در زمره استان های موفق دراین زمینه از دیگر مباحث مطروحه بود که امام جمعه کرج به انها پرداخت و ادامه داد: سواد آموزی در تاریخ انقلاب اسلامی مسیر خوبی طی کرده که در برنامه های کوتاه مدت خود آموزش به افراد محروم و موفقیت بالای ۹۵ درصدی را دراین زمینه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: د ر برنامه های بلند مدت سواد آموزی ارتقای آگاهی و دانش بزرگسالان نیز مدنظر قرار گرفته است.

قدردانی از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با قدردانی از دستگاه اطلاعات سپاه به دلیل رصد مسایل گفت: کشف باند فساد در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز که بنده نیز دنبال آن بودم از اقدامات موثر دستگاه های امنیتی است.

وی افزود: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در مدت زمان حضور اقدامات سازنده ای داشته است و قابل تقدیر می باشد.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: از تلاش های دستگاه های امنیتی از جمله وزارت اطلاعات و سایر نهادهای وابسته قدردانی می شود.

وی با تذکر به گردانندگان فضای مجازی گفت: نباید این افراد حاشیه سازی داشته باشند چراکه حاشیه سازی سبب از بین رفتن حق و باطل می شود.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز درادامه به برگزاری کنسرت دردانشگاه های البرز اشاره کرد و افزود: برخی از کنسرت ها دراین مراکز با وضعیت نامطلوب برگزار می شود مسوولان دراین زمینه با قاطعیت برخورد کنند.

وی گفت: افرادی هستند که این کنسرت ها را برگزار می کنند و اگر دیگران بخواهند برگزار کنند می گویند امام جمعه نمی گذارد و انحصاری کردند و حالت رانت پیدا شده است.

حسینی همدانی تاکید کرد: بنده با اجتماع دختر و پسر با فضای غیرشرعی مخالفت دارم و برگزاری کنسرت باید شرایط لازم را داشته باشد.

نماینده مجلس نباید اهل زد و بند باشد

امام جمعه کرج گفت: کسی که می خواهد به مجلس راه یابد نباید محافظه کار و اهل زد و بند باشد و فردی که نماینده مردم در مجلس قرار است باشد نباید به هرقیمتی دراجتماع رای جمع کند.

وی افزود: نباید کاندیدای مجلس برای جلب آراء برخی از آرمان ها را کنار بگذارد و افرادی که برای انتخاب اصلح به دنبال رایزنی هستند وضعیت موجود را بررسی کنند و ببینند که کاندیدا چقدر توان برای حل مشکلات استان دارد.

حسینی همدانی تاکید کرد: نباید نقص های شخصیتی بزرگ شود و نقدها باید گفتمانی باشد، بیان کاندیداها برای نمایندگی مجلس شنیده و راست آزمایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها