تحلیلی که روزنامه اصلاح‌طلب بر اساس اشتباه خنده‌دارش در باره آذری‌جهرمی کرد

مستقل آنلاین/حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در گردهمایی سراسری کارشناسان رسمی دادگستری، ضمن بیان مباحثی درباره کار دشوار قضاوت و وکالت، خطاب به علی بهادری‌جهرمی، رییس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، توصیه کرد که دستگاه‌های نظارتی را جدی بگیرد و از آنها نهراسد.

تحلیلی که روزنامه اصلاح‌طلب بر اساس اشتباه خنده‌دارش در باره آذری‌جهرمی کرد

با این حال اما پوشش خبری سخنان قائم‌مقام قوه قضاییه در برخی خبرگزاری‌ها و منابع رسمی خبری، از آن دقت و امانتداری که بدوا اشاره شد، بی‌بهره بود تا آنجا که برخی از این منابع خبری، به ‌اشتباه نام علی بهادری‌جهرمی را «آذری‌جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشتند و حتی در تیتر این اخبار نیز اشتباه را تکرار کردند.

ما باتوجه به اهمیت موضوع، به‌ویژه به این دلیل که می‌پنداشتیم مخاطبِ توصیه آقای اژه‌ای، وزیر جوان دولت بوده، به موضوع پرداختیم و در گزارشی، به ‌دنبال این پرسش رفتیم که منظور قائم‌مقام دستگاه قضا از این توصیه چه بوده است. به این اعتبار، ضمن تلاشی نافرجام برای پیگیری موضوع از طریق قوه قضاییه، با چند نماینده مجلس ازجمله حمیده زرآبادی، رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس گفت‌وگو کردیم و همزمان در پیامکی به آقای آذری‌جهرمی موضوع را پیگیر شدیم که البته این مهم، به‌ دلیل مشغله آقای وزیر بی‌نتیجه ماند و پاسخی دریافت نشد. درنهایت به اعتبار اعتمادِ به منابع رسمی رسانه‌ای، گزارش در شماره دیروز منتشر شد و وقتی دریافتیم که جهرمی مدنظر آقای اژه‌ای، وزیر جوان دولت روحانی نبوده که کار از کار گذشته بود.

اینها البته صرفا شرح ماوقع بود برای شفاف‌سازی درباره این اشتباه که طبیعتا مسوول ارتکاب آن، کسی نیست جز ما که در سرویس سیاسی روزنامه اعتماد مشغول خدمتیم؛ بنابراین، بدین‌ترتیب از تمامی مخاطبان عزیز و افرادی که به‌ نحوی در این گزارش خطاب قرار گرفته‌اند، پوزش می‌خواهیم.

 

منبع: اعتماد
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها