یادآوری تاریخی

پیشنهاد دولت برای برگزاری اعتراضات قانونی چه بود؟

هیئت دولت بیستم خردادماه ۱۳۹۷ (یعنی یک سال و ۵ ماه پیش)، به پیشنهاد وزارت کشور، محل‌های مناسب برای تجمع‌های گروه‌های مختلف مردمی را در تهران و شهرستان‌ها تعیین و تصویب کرده بود

پیشنهاد دولت برای برگزاری اعتراضات قانونی چه بود؟

 

▪️ایرنا نوشت: دولت، هفده ماه پیش اماکنی را برای اعتراض در تهران و شهرستان‌ها تعیین کرده بود ولی دیوان عدالت اداری این مصوبه را ابطال کرد.

▪️هیئت دولت بیستم خردادماه ۱۳۹۷ (یعنی یک سال و ۵ ماه پیش)، به پیشنهاد وزارت کشور، محل‌های مناسب برای تجمع‌های گروه‌های مختلف مردمی را در تهران و شهرستان‌ها تعیین و تصویب کرده بود

▪️در ۲۶ شهریور ماه، دیوان عدالت اداری این مصوبه را ابطال کرد و عملا مانع ایجاد محلی برای تجمعات قانونی شد. این اتفاق پس از آن صورت گرفته که سه شهروند در دادنامه‌هایی جداگانه نسبت به این مصوبه شکایت کردند و خواهان ابطال آن شدند.

▪️دولت البته تعهد کرده که در این زمینه باز هم مصوبه دیگری داشته باشد اما به نظر می‌رسد که قوه قضاییه و نیز دیوان عدالت اداری باید در این زمینه با دولت همکاری های لازم را داشته باشند تا زمینه لازم برای فرهنگ‌سازی در زمینه حق اعتراض قانونی به وجود بیاید.

بد نیست سه نفر شهروندی که خواهان ابطال مصوبه "تعیین محلی برای تجمعات قانونی" شدند نظر خود را درباره اتفاقات اخیر اعلام کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها