تسلیت زهرا رهنورد از حصر به مناسبت درگذشت اعظم طالقانی:

او اسوه‌ای بی‌بدیل از مقاومت و رفتار آزادی‌خواهانه‌ بود

خانم اعظم طالقانی - پیشتاز تفسیر غیرجنسیتی از واژه‌ی «رجل سیاسی» مندرج در قانون اساسی‌ست، واژه دوپهلویی در قانون‌ اساسی که ریاست جمهوری را به عنوان حقی مردانه تثبیت کرده است.

او اسوه‌ای بی‌بدیل از مقاومت و رفتار آزادی‌خواهانه‌ بود
خانم اعظم طالقانی - پیشتاز تفسیر غیر جنسیتی از واژه‌ «رجل سیاسی» مندرج در قانون اساسی‌ست، واژه دوپهلویی در قانون‌ اساسی که ریاست جمهوری را به عنوان حقی مردانه تثبیت کرده است.

واژه‌ای که سایه سنگینش در طول چهل سال حکومت اسلامی قوانین و فرهنگ حوزه زنان را در شکاف جنسیتی غیر قابل ‌قبول و باور غوطه‌ور کرده است.

مقاومت و رفتار آزادی‌خواهانه‌ اعظم طالقانی، فرایند پیچیده‌ای است از دانش آکادمیک او در دانشکده حقوق، تجربه سخت زندان و میراث پدر مرحومش آیت‌الله طالقانی.

فعالیت‌های این بانوی فقید با وجود بیماری‌های جسمی و مسئولیت‌های سنگین مادری و تألمات روحی ناشی از پریشانی‌ها و نابسامانی‌های ملی، از او اسوه‌ای بی‌بدیل اما قابل پیروی ساخته‌است.

اولین تجربیاتم با او تشکیل جمعیت زنان انقلاب اسلامی از پیش از انقلاب بود، دوستی ادامه دار تا همراهی و همدلی‌هایش و دلجویی از خانواده‌های زندانی.

حالا من در این حصر بی‌سرانجام با او که بالاخره سرانجام یافت همچنان همراه و همدرد هستم در جهت احقاق حقوق برابر زن و مرد و همه آن دغدغه‌های جدی و بارزش.

اکنون فقدان تاسف و تاثرآور این دوست دیرین، شخصیت بزرگ و فهیم را به همگان بخصوص خانواده ایشان و دوستان تسلیت می‌گویم.

زهرا رهنورد، آبان ۱۳۹۸
 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها