ظریف: اگر اروپا به برجام متعهد باشد ما هم متعهد خواهیم بود

مستقل آنلاین/وزیر امورخارجه تاکید کرد: ما به صراحت گفتیم اگر اروپا به برجام متعهد باشد ما هم به برجام متعهد خواهیم بود منتها همانطور که اروپا تعهداتش را انجام می دهد ما انجام می دهیم.

ظریف: اگر اروپا به برجام متعهد باشد ما هم متعهد خواهیم بود

«محمد جواد ظریف» روز چهارشنبه بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ۱۱ تعهد اروپایی‌ها در برجام گفت: بعد از اینکه ترامپ از برجام خارج شد ما جلسه‌ای در سطح وزرای خارجه سه کشور اروپایی و بعد از آن دو جلسه با وزرای اعضای باقی مانده برجام داشتیم.

وی ادامه داد: در جلسه سه کشور و در جلسات بعدی ۱۱ تعهد را اعلام کردند؛ این ۱۱ تعهد شامل فروش نفت ایران، بازگشت پول نفت ایران، سرمایه‌گذاری در ایران، حمل و نقل، هوانوردی و کشتیرانی است که تعهدات به صورت رسمی همان روز اعلام شد.

رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: درهیچ کدام از این تعهدات اینستکس یا ساز و کار مالی وجود ندارد، آنچه که وجود دارد ۱۱ تعهد است. اینستکس اگر عملیاتی شود مقدمه‌ای برای اجرای آن ۱۱ تعهد است.

وزیر امورخارجه اضافه کرد: اروپایی‌ها باید آن ۱۱ تعهد را انجام دهند، از آن ۱۱ تعهد اروپایی‌ها در چهارچوب خود برجاممواد ۱ تا ۳ ضمیمه را نگاه کنند. در ماده ۳ ضمیمه ۲ به طور صریح نوشته شده است. اینکه اروپا یک اقدامی کرده و یک قانونی را لغوکرده کافی نیست بلکه آثار آن قانون را باید نشان دهد.

ظریف تاکید کرد: ما به صراحت گفتیم اگر اروپا به برجام متعهد باشد ما هم به برجام متعهد خواهیم بود منتها همانطور که اروپا تعهداتش را انجام می‌دهد ما انجام می‌دهیم.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها