با کلک نمی‌توان از مردم خواست که رای بدهند

ابراهیم اصغرزاده، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان: اینکه ما مداوم از مردم رای بگیریم و ریش گرو بگذاریم و بگوییم حالا شما بیایید و به کاندیداهایی که گاهی ناشناس هستند رای بدهید و بعد وقتی آنها به مجلس می‌روند نتوانند کاری را انجام بدهند، مردم نه تنها به جریان اصلاح طلبی بلکه به مجلس و انتخابات نیز بی‌اعتماد می‌شوند.

با کلک نمی‌توان از مردم خواست که رای بدهند

آقای عارف به احتمال زیاد کاندیدای مجلس نخواهند شد. در مورد لیست سال ۹۸ باید بگویم  استراتژی مسلط بر جبهه اصلاحات این است که جریان اصلاحات کاندیداهایی را معرفی کنند که اصلاح طلب باشند، بنابراین آن راهبرد ائتلاف طرفداران زیادی در جبهه‌ی اصلاحات ندارد؛ در حقیقت در این دوره قرار نیست ما بین بد وبدتر  دست به انتخاب بزنیم. اقلیت قدرتمند در مجلس بهتر از اکثریت ناتوان است.

توازنی میان اختیار و مسئولیت در کشور وجود ندارد، در کشور ما نیروهایی وجود دارند که اختیار بسیار زیادی دارند ولی پاسخگو نیستند. در دولت آقای هاشمی رفسنجانی این موضوع اتفاق افتاد پس از آن، دولت آقای خاتمی به این نقطه رسید که بگوید من تدارکاتچی هستم، دولت آقای احمدی نژاد که از درون اصولگرایان بیرون آمده بود در سال‌های آخر عمرش دچار تضاد و تعارض و دولت آقای روحانی که الان معتقد است من بخش کمی از قدرت در اختیارم است.

اصلاح طلبان نود درصدشان زیر آب هستند و فقط ده درصدشان را شما دارید می‌بینید، بخاطر اینکه بخش زیادی از جامعه ایران طرفدار زندگی مدرن، رابطه با غرب، تعامل و سازگاری با دنیا است؛ به همین دلیل امکان بازسازی و بازآفرینی اصلاح طلبان وجود دارد.

به نظر من اصلاح طلبی نتیجه و سرنوشت بی تردید آینده کشور است؛ اگر از آینده به گذشته نگاه کنیم خیلی‌ها بخاطر سهل انگاری در مقابل اصلاح جامعه، حکومت و ساختارها نه الزاما تغییر قانون اساسی متهم خواهند شد.

اصلاح‌طلبان سراغ افراد سازشکار بروند خودشان را در تله می‌اندازند. ما هنوز چهره‌های سیاسی محبوبی بین مردم داریم.

بی‌اعتمادی الان دامن سیاستمداران را گرفته است یعنی بی‌اعتمادی به بالایی‌ها، همه ارکان حکومت، احزاب، سیاستمداران و اینکه اینها آدم‌هایی هستند که وقتی مسولیتی می‌پذیرند یا نماینده ما می‌شوند می‌روند و کار خودشان را می‌کنند، همه شان دزد هستند یا سر و ته یک کرباس هستند و...

این وضعیت بی‌اعتمادی به بالایی‌ها به خصوص به سیاست‌ برای جامعه  ما آفت بدی است. بی‌اعتماد شدن به سیاست می‌تواند موجب سرخوردگی عمومی، ناامیدی و ایجاد یک بستر مناسب برای خیزش‌های رادیکال شود. این وضعیت موجب خواهد شد یک رابین هودی بیاید و بگوید من فلان کار را می کنم و عوام فریبی کند و رای از مردم بگیرد./ خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها