چرا رئیسی از نیروهای هوادار خودش ناراحت است؟

رئیسی به فعالان دانشجویی هشدار می‌دهد که ملاک انقلابی بودن امروز، انتقاد کردن نیست. بلکه این ملاک و معیار مربوط به دورانی بود که حسن روحانی ریاست جمهوری را در اختیار داشت. بنابراین ملاک و معیار را اینگونه روشن می‌کند که جریان انقلابی باید «امیدآفرینی» کنند که بالاخره روزی بر مشکلات غلبه خواهد شد.

چرا رئیسی از نیروهای هوادار خودش ناراحت است؟

به نظر می‌رسد دولت در مواجهه با جریان انقلابی، به زودی با چالش‌های بزرگی روبه رو خواهد شد

 

داوودحشمتی در امتداد نوشت:

ابراهیم رئیسی در در دیدار نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالان دانشجویی که شامگاه جمعه 17 فروردین ماه برگزار شد، اظهاراتی داشت که نشان می‌داد از بدنه جریان انقلابی در میان دانشجویان ناراحت است.

او که به زودی وارد سال پایانی ریاست جمهوری خود می‌شود، با تکرار صدباره این جمله که «دولت هیچ‌گاه رشد و پیشرفت کشور را به بهانه تحریم‌ها، تهدیدها و فشارها متوقف نکرده» گفته است: «یقین داریم خواهیم توانست بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم»

سوال اما این است که «وعده غلبه بر مشکلات»، چه زمانی تحقق پیدا می‌کند؟‌ آیا بیش از دو سال فرصت که در آن عمر اصلی دولت به پایان رسیده، کافی نیست؟ آیا این هم مانند وعده ساخت یک میلیون مسکن و یک میلیون شغل در هر سال است که هیچ آماری از آن منتشر نمیشود؟

اما همه این حرف‌ها یک طرف ماجرای دیدار رئیسی با دانشجویان بود. نکته مهم این دیدار جایی است که ابراهیم رئیسی وظایف «جریان انقلابی» را به آن‌ها یادآوری می‌کرد. او در این دیدار گفته: «با توجه به تلاش دشمن برای ناامیدسازی مردم، امروز ملاک انقلابی بودن، امیدآفرینی در مقابل یأس‌آفرینی است»

به عبارت روشنتر، کار انتقاد به عملکرد دولت که هنوز بر مشکلات غلبه نکردند و اقتصاد «تلخی‌های خود» را در «معیشت مردم» و «گرانی کالاها» به آن‌ها نشان می‌دهد، از جریان منتقد دولت به جریان انقلابی کشیده شده است.

از همین رو، رئیسی به آن‌ها هشدار می‌دهد که ملاک انقلابی بودن امروز، انتقاد  کردن نیست. بلکه این ملاک و معیار مربوط به دورانی بود که حسن روحانی ریاست جمهوری را در اختیار داشت. بنابراین ملاک و معیار را اینگونه روشن می‌کند که جریان انقلابی باید «امیدآفرینی» کنند که بالاخره روزی بر مشکلات غلبه خواهد شد.

با نگاه به این بخش از اظهارات رئیسی، به نظر می‌رسد دولت در مواجهه با جریان انقلابی، به زودی با چالش‌های بزرگی روبه رو خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها