سی ان ان: بنظر می‌رسد آمریکا برای یک جنگ بزرگ آماده می‌شود

سی ان ان گزارش می دهد که نیروهای آمریکایی در خاورمیانه برای آماده شدن برای حملات احتمالی ایران در تلافی حمله هوایی اسرائیل به دمشق در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

سی ان ان: بنظر می‌رسد آمریکا برای یک جنگ بزرگ آماده می‌شود

 

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا به CNN گفت:
ایالات متحده در حالت آماده باش بالا قرار دارد و فعالانه برای یک حمله "مهم" آماده می شود که ممکن است در یک هفته آینده توسط ایران انجام شود که دارایی‌های اسرائیل یا آمریکا در منطقه را در پاسخ به حمله روز دوشنبه اسرائیل در دمشق که منجر به کشته شدن فرماندهان ارشد ایرانی شد، انجام دهد..

مقامات ارشد آمریکایی در حال حاضر بر این باورند که حمله ایران "غیرقابل اجتناب" است - دیدگاهی که همتایان اسرائیلی آن‌ها هم دارند. دو دولت به شدت در تلاش هستند تا در موقعیتی پیش از آنچه قرار است قرار بگیرند، زیرا پیش‌بینی می‌کنند که حمله ایران می‌تواند به طرق مختلف رخ دهد – و هم دارایی‌ها و پرسنل آمریکا و اسرائیل در خطر هدف قرار گرفتن هستند.

حمله آتی ایران موضوع اصلی گفتگو در تماس تلفنی رئیس جمهور جو بایدن با بنیامین نتانیاهو، در روز پنجشنبه بود.

این مقام گفت تا روز جمعه، دو دولت نمی‌دانستند ایران چه زمانی و چگونه برنامه ریزی کرده است تا به آن حمله کند.

حمله مستقیم ایران به اسرائیل یکی از بدترین سناریوهایی است که دولت بایدن خود را برای آن آماده کرده است، زیرا تشدید سریع وضعیت از قبل آشفته در خاورمیانه را تضمین می کند. چنین حمله‌ای می‌تواند منجر به گسترش جنگ اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای وسیع‌تر شود – چیزی که بایدن مدت‌ها در پی اجتناب از آن بوده است.

ایالات متحده به سرعت به ایران اطلاع داد که دولت بایدن در حمله کنسولگری دخالتی نداشته و هیچ اطلاع قبلی از حمله روز دوشنبه به سفارت ندارد و به ایران نسبت به تعقیب دارایی های آمریکا هشدار داده بود.

سخنگوی شورای امنیت ملی اوایل این هفته به سی‌ان‌ان گفت: «ایالات متحده هیچ دخالتی در این حمله نداشت و ما از قبل از آن اطلاعی نداشتیم».

ایالات متحده سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در خارج از کشور و همچنین سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورهای خارجی در ایالات متحده را دارای جایگاه ویژه‌ای می‌داند. به گفته وزارت خارجه آمریکا، «حمله به سفارت حمله به کشوری تلقی می‌شود که نماینده آن است».

سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه گفت ارزیابی آمریکا این است که اسرائیل این حمله هوایی را انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها