آیا اصلاح‌طلبان عمدا ثبت نام می‌کنند تا با ردصلاحیت خودشان به نظارت استصوابی حمله کنند؟

یک نفر در میان اصولگرایان پیدا شود و این سوال را پاسخ دهد که چرا مردمی که با گشت ارشاد، صیانت و مسدودسازی فضای مجازی، فروش دارایی‌های دولت به نام مولدسازی و مسدود کردن مسیر احیای برجام توسط همین مجلس مخالفند، باید در انتخابات شرکت کنند و بار دیگر به لیستی که سر لیست آن قالیباف است رای بدهند؟ آنهم در شرایطی که حتی برخی از جریان‌های اصولگرایی دیگر حاضر نیستند نامشان ذیل نام قالیباف قرار بگیرد؟

آیا اصلاح‌طلبان عمدا ثبت نام می‌کنند تا با ردصلاحیت خودشان به نظارت استصوابی حمله کنند؟

جام جم: مشارکت ضعیف در انتخابات، فضا را برای ورود افرادی که از شایستگی لازم برخوردار نیستند، مهیا می‌کند
 

امتداد نوشت: باز هم شب انتخابات شد و جریان مدافع وضع موجود که همه ارکان قدرت را یکدست در اختیار خود می‌خواست، نگران مشارکت مردم شده‌است. اما آیا واقعا آن‌ها خواسته اکثریت مردم را می‌خواهند؟ یا تنها بالا رفتن مشارکت به اندازه‌ای که حفظ آبرو باشد را نیاز دارند؟ بیایید نگاهی کنیم به حرف تا عمل جریان انقلابی در حوزه مشارکت مردم در انتخابات.
 

در همین رابطه روزنامه جام جم مدعی شده است که «مشارکت ضعیف در انتخابات، فضا را برای ورود افرادی که ازشایستگی لازم برخوردار نیستند، مهیا می‌کند، در نتیجه مجلسی به‌وجود می‌آید که توان صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح را ندارد.»
 

نظیر همین ادعا را کیهان هم به طور کاملا اتفاقی مطرح کرده و نوشته است: «کاهش مشارکت مردم در انتخابات دور ششم ریاست‌جمهوری نسبت به دور پنجم سبب تشدید فشار غرب به ایران شد ...انتخابات به تنهایی تأثیری در وضع نظام نمی‌گذارد، اما در وضع ملت اثر دارد»
 

کسانی که چنین ادعایی را مطرح می‌کنند، آیا از قدرت تشخیص و درک عاجز هستند که انتخابات زمانی پرشور می‌شود که مردم «قدرت انتخاب» داشته باشند. این قدرت انتخاب هم هست که رقابت را ایجاد کرده و مشارکت را بالا می‌برد. اما آنچه این جریان می‌خواهد، مشارکت بالا به سبک کره شمالی و سوریه است که در آن فقط یک جریان در انتخابات حضور داشته باشد و بتواند ۹۹/۹ درصد آراء را هم کسب کند.
 

عجیب تر اینکه کسانی دم از مشارکت می‌زنند که تا دیروز می‌گفتند: «اصلاح طلبان که مدعی هستند وقتی به قدرت می‌رسند اجازه کار به آن‌ها داده نمی‌شود، چرا برای ورود در انتخابات تلاش می‌کنند؟» و باز همین دسته در دوره‌های قبل تاکید می‌کردند: «اصلاح طلبان که می‌دانند ردصلاحیت می‌شوند، عمدا ثبت نام می‌کنند تا با ردصلاحیت خودشان به نظارت استصوابی حمله کنند»
 

کسانی که چنین حرف‌هایی می زدند، آیا اعتقادی به مشارکت بالای مردم در انتخابات دارند؟ چگونه است که فکر می‌کنند مردم باید در انتخابات حاضر شوند و فقط به آن‌ها رای بدهند؟ آنهم در شرایطی که وقتی به قدرت می‌رسند کاری که انجام می‌دهند ایجاد و اعمال محدودیت‌های بیشتر برای مردم است؟
 

یک نفر در میان اصولگرایان پیدا شود و این سوال را پاسخ دهد که چرا مردمی که با گشت ارشاد، صیانت و مسدودسازی فضای مجازی، فروش دارایی‌های دولت به نام مولدسازی و مسدود کردن مسیر احیای برجام توسط همین مجلس مخالفند، باید در انتخابات شرکت کنند و بار دیگر به لیستی که سر لیست آن قالیباف است رای بدهند؟

آنهم در شرایطی که حتی برخی از جریان‌های اصولگرایی دیگر حاضر نیستند نامشان ذیل نام قالیباف قرار بگیرد؟

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها