حسن روحانی: شورای نگهبان هر کاری می‌خواهد بکند، ما به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم

روحانی: شورای نگهبان هر کاری می‌خواهد بکند، ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم. آنچه من احساس می‌کنم با ثبت‌نام امثال بنده عده‌ای ولو نه چندان زیاد امیدوار شدند و گفتند شاید شورای نگهبان فضای بهتری ایجاد کند و متولیان انتخابات شاید به توصیه رهبری درباره رقابتی کردن انتخابات عمل کنند

حسن روحانی: شورای نگهبان هر کاری می‌خواهد بکند، ما به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم

اقلیتی وجود دارد که تمایل به حضور اکثریت در پای صندوق رأی ندارد

 

گروه سیاسی- حسن رحیم‌پور ازغدی برای دومین بار طی یکماه گذشته از شورای نگهبان خواست که صلاحیت حسن روحانی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را رَد کند. او که پیشتر در توییتر نوشته بود: آقای حسن روحانی به عنوان مجتهد عادل برای خبرگان رهبری نامزد شده. ملت می‌خواهند تعریف شورای محترم نگهبان از اجتهاد و عدالت را در این موردخاص، از نزدیک ببینند، حالا صریح‌تر خطاب به شورای نگهبان ادعاهایی را مطرح کرده تا این شورا با استناد به این موارد طرح شده توسط رحیم‌پور ازغدی، حسن روحانی را ردصلاحیت کند. 

ازغدی مدعی شده: «خبر اسناد تقلب او (حسن روحانی) در رساله دکتری‌ منتشر شد و کسی پاسخ نداد. گفتند ایشان دو تابعیتی است، یا پاسپورت بریتانیایی هم داشته، هیچ مرجع قانونی توضیح نداد. ده‌ها تخلف علنی و غیرعلنی اقتصادی و مدیریتی وی در ۸ سال حاکمیتش بر کشور، رسیدگی نشد. رفتارهای خلاف قانون اساسی، از سیاست خارجی تا سیاست فرهنگی (سند ۲۰۳۰ و…) و اقتصادی (ارز و بورس و مفاسد مالی) و دروغ‌های مکرر و رسمی در شیوه حکمرانی سیاسی، تبدیل به پرونده حقوقی نشد.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی این موارد را به صورت علنی مطرح کرده که پیشتر حسن روحانی که به عنوان یکی از امنیتی‌ترین افراد نظام از او یاد می‌شود پاسخ این شبهات را داده بود. نکته جالب توجه درباره این ادعاهای رحیم‌پور ازغدی اینجاست که همزمان با توییت این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی، روزنامه کیهان هم برای سومین بار طی یک ماه اخیر خواستار ردصلاحیت حسن روحانی شد.

کیهان با اشاره به سخنان اخیر رئیس دولت دوازدهم درباره اهمیت مجلس خبرگان نوشت: «تاکید بیش از حد برخی روزنامه‌ها و برخی از افراد مدعی اصلاحات بر این مسئله که این انتخابات مجلس خبرگان اهمیتی بالا دارد و سعی بر توی چشم کردن حسن روحانی، به عنوان کاندیدای این انتخابات را دارند قابل تامل است.»

روحانی در سخنان یکم آذرماه در بین اعضای کابینه‌اش با تاکید بر اینکه خبرگان این دوره شاید اهمیت بیشتری داشته باشد، گفته بود: «از خداوند برای رهبری عمر طولانی توام با توفیق بیشتر را طلب می‌کنیم، ولی هرچه زمان بگذرد احتمال آن روز مبادا بیشتر می‌شود که خبرگان بخواهد وارد بحث انتخاب ولی‌فقیه شود. در ذهن خودم خیلی بالا پایین کردم که بروم ثبت‌نام کنم یا نه، گفتم اگر به عنوان یک نفر در خبرگان احتمال دهم که تأثیرگذار هستم، برای آینده و امروز اقدامی نکنم، مسئولم. مگر اینکه یقین داشته باشم که هیچ کاری از من ساخته نیست. من بر مبنای این تکلیف ثبت‌نام کردم. با دوستان هم مشورت کردم و تعداد معتنابهی معتقد بودند که باید ثبت‌نام کنم.»

گویا بیان این اظهارات از سوی حسن روحانی برای کیهان و برخی تندروهای موسوم به طیف انقلابی نظیر رحیم‌پور ازغدی خوش نیامده و درصدد مجاب کردن شورای نگهبان برای ردصلاحیت حسن روحانی هستند.

روحانی در سخنان 29 آذر خود در جمع برخی علما و روحانیون درباره موضوع انتخابات مجلس خبرگان گفت: «شورای نگهبان هر کاری می‌خواهد بکند، ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم. آنچه من احساس می‌کنم با ثبت‌نام امثال بنده عده‌ای ولو نه چندان زیاد امیدوار شدند و گفتند شاید شورای نگهبان فضای بهتری ایجاد کند و متولیان انتخابات شاید به توصیه رهبری درباره رقابتی کردن انتخابات عمل کنند. اگر در انتخابات شرکت نکنیم و انتخابات حداقلی برگزار شود، اقلیت حاکم پایش قرص‌تر می‌شود؛ علاوه بر آن در انتخابات بعد هم با همین شرایط و تردید‌ها روبه‌رو خواهیم شد؛ اقلیتی وجود دارد که تمایل به حضور اکثریت در پای صندوق رأی ندارد.»

 

به این ترتیب مشخص شد که ازغدی طی هشت سال زعامت حسن روحانی در دولت به جای حل مساله در خصوص چرایی انحراف در مسیر انقلاب، سعی داشت دولت را عوض کند، او امروز هم سعی می‌کند از ورود روحانی به مجلس خبرگان جلوگیری کند اما، عملکرد دولت رئیسی نشان داد مشکل جای دیگری است. حتی اگر امثال رحیم‌پور ازغدی در عیان یک چیز بگویند و در خفا کار دیگری انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها