چرا تتلو همراهِ اصولگرایان است؟

اسفندماه سال گذشته بود که خبرگزاری دولت (ایرنا) در پاسخ به عدم همراهی تتلو با اعتراضات پاییز ۱۴۰۱ و حمایتش از حاکمیت، با انتشار گزارشی با تعریف و تمجید فراوان از امیر تتلو او را «مردی که زیاد کلمه می‌داند» و «محبوب» است معرفی کرد

چرا تتلو همراهِ اصولگرایان است؟

امیر تتلو دلیل حمایت و دیدارش با رئیسی را "جوانی و قدرت" آقای رئیسی می‌داند و به همین دلیل "یک تنه" از او حمایت کرده است

 

 

گروه سیاسی- طی روزهای گذشته و همزمان با بازگشت امیرحسین مقصودلو مشهور به امیر تتلو به ایران و گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت او و اتهاماتی که متوجه اوست، بار دیگر دیدار انتخاباتی او با ابراهیم رئیسی در سال ۹۶ در فضای رسانه‌ای کشور به خصوص بین کاربران شبکه‌های اجتماعی باز نشر شد. 

امیر تتلو اردیبهشت ۹۶ فیلمی از دیدار خودش با ابراهیم رییسی را در اینستاگرام منتشر کرد که رئیسی در آن به تتلو می‌گوید: «آهنگ امام رضا (ع) شما بسیار تاثیرگذار بود و به دلیل اینکه با نام امام رضا هم مزین شده، پربرکت است.»

این دیدار واکنش‌های بسیار زیادی به دنبال داشت و بسیاری آنرا به باد انتقاد گرفتند و برخی دیگر هم آنرا ستودند.

اما حمایت علی‌اکبر رائفی‌پور از تتلو که نوشت به حال او غبطه می‌خورد و علیرضا پناهیان که گفت: «این سید بزرگوار با ترانه‌خوانی که خودش می‌گوید، آقا من این کارها را کنار گذاشته‌ام و چند سال است برای نظام و انقلاب و ... می‌خوانم، جلسه گذاشته، عِرق دینداری برخی‌ها، یک دفعه زده بالا... آقا امام حسن از ظهیر کمک گرفته، ظهیر می‌دانید یعنی کی؟ در واقع از دشمنان سیاسی پدرش علی ابن ابی‌طالب کمک خواسته است. برای کمک به حق باید کمک بگیریم، اما یک دفعه عِرق دینی برخی‌ها بالا می‌زند.» از بارزترین این واکنش‌ها به دیدار تاریخی ابراهیم رئیسی با این خواننده رپ بود.

اما امیر تتلو یکسال بعد از این دیدار در گفت وگو با بی بی سی فارسی مدعی شد که دلیل حمایت و دیدارش با رئیسی این بوده که "جوانی و قدرت" آقای رئیسی را سنجیده و به همین دلیل "یک تنه" از او حمایت کرده، هر چند که به خاطر این تصمیم فشارهای زیادی را متحمل شده است.

اما اضافه کرد که اگر اکنون بخواهد (سال ۹۷)از کسی حمایت کند آن شخص محمود احمدی‌نژاد است.

اما با این حال تتلو ۴ سال بعد یعنی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ هم از ابراهیم رئیسی حمایت کرد.

او در صفحه اینستاگرام خودش این‌بار نوشت: "با اینکه اصلا دوست ندارم راجع به انتخابات صحبت کنم، این‌بار اما اگه آقای رئیسی رئیس جمهور بشه من با همه اتفاقاتی که ممکنه برام بیوفته میام ایران. من از اول هم اوکی بودم با آقای رئیسی. هنوزم اوکی‌ام."

و حالا پس از دو سال و نیم، او با نظر مساعد خودش، از ترکیه به ایران دیپورت شد. با همان پیش‌فرضی که پیشتر خودش هم از آن یاد کرده بود؛ "با همه اتفاقاتی که ممکن است برای او پیش بیاید."

اسفندماه سال گذشته بود که خبرگزاری دولت (ایرنا) در پاسخ به عدم همراهی تتلو با اعتراضات پاییز ۱۴۰۱ و حمایتش از حاکمیت، با انتشار گزارشی با تعریف و تمجید فراوان از امیر تتلو او را «مردی که زیاد کلمه می‌داند» و «محبوب» است معرفی کرد و نوشت: در نگاه اول آهنگ‌های تتلو تصویر سیاه و غم‌زده‌ای را از شرایط جامعه ترسیم می‌کند اما متن ترانه‌های تتلو تنها شامل کلمات رکیک و الفاظ مستهجن نمی‌شود. کلمات عاشقانه و امیدبخش نیز تا حد زیادی در متن ترانه‌های او دیده می‌شود. از میان ۱۰۰ کلمه برتر که از متن ۱۲۵ ترانه تتلو استخراج شد کلماتی مانند دل، خونه، عشق، روز، فکر، زمین، آدم، چشم و .... از پر تکرارترین کلمات بوده‌اند. این کلمات با مهارت خاصی در کنار هم چیده می‌شوند و با اینکه خوانش سختی دارند اما مخاطب را با خود درگیر کرده و حتی به فکر فرو می‌برد. تتلو در میان آهنگ‌ها از عبارت‌هایی استفاده می‌کند که مفاهیم جالبی دارند. برای مثال «من از دیوانه‌ها دیدم هزاران عاقلِ مرده».

این خبرگزاری در ادامه می‌نویسد: تتلو در یکی از ترانه‌هایش با نام «قهرمان» به قهرمان‌های مختلف در زندگی مانند پدر و مادر اشاره می‌کند. او در این ترانه از شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام و حتی سردار سلیمانی هم با عنوان قهرمان یاد می‌کند. وطن در ترانه‌های او ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد و با اینکه انتقاد و اعتراضات تندی علیه وضعیت موجود در کشور دارد اما ایران را دارای هویت می‌داند که البته این نگاه در ترانه اخیر او بعد از ناآرامی‌های اخیر به شدت دچار تغییر شده است.

تا اینجای کار مشخص نیست که سرانجام امیر تتلو در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم چگونه رقم خواهد خورد اما آنچه که نمی‌توان فراموش کرد جمله تتلو در انتخابات ۱۴۰۰ است که در حمایت از ابراهیم رئیسی نوشته بود: "اگه آقای رئیسی رئیس جمهور بشه من با همه اتفاقاتی که ممکنه برام بیوفته میام ایران. من از اول هم اوکی بودم با آقای رئیسی. هنوزم اوکی‌ام."

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها