آیا کانادا مشغول اخراج ایرانیان نزدیک به حکومتِ ایران است؟

گلوبال نیوز گزارش داد: قاضی کانادایی اخراج یک ایرانی را تایید کرده است

آیا کانادا مشغول اخراج ایرانیان نزدیک به حکومتِ ایران است؟

پرونده اخراج روح‌الله فیروزنام و سلمان سامانی در دادگاه کانادا

 

به گزارش وبسایت کانادایی گلوبال نیوز، روح‌الله فیروزنام به مدت ۱۲ سال مدیر شرکتی بوده که کار نصب و راه‌اندازی دوربین‌ را برای ایران انجام می‌داده است.

 

دادگاه ادعا کرده که این دوربین‌ها برای تعقیب مخالفان استفاده می‌شود. حالا گلوبال نیوز گزارش می‌دهد؛ قاضی کانادایی اخراج یک ایرانی را تایید کرده است.

 

روح‌الله فیروزنام در سال ۲۰۱۸ به همراه خانواده‌اش با ویزای توریستی وارد کانادا شده و درخواست پناهندگی کرده است.

 

گلوبال نیوز روز چهارشنبه ۱۵ آذر نیز از تشکیل پرونده اخراج برای سید سلمان سامانی، معاون سابق وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.

سلمان سامانی

سیدسلمان سامانی

این وب‌سایت کانادایی اعلام کرده: دولت کانادا پرونده ای برای اخراج سلمان سامانی، سخنگو و قائم مقام وزارت کشور در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی در شهر تورنتو پرونده ای تشکیل داده است.

 

سلمان سامانی همچنین در دوره ریاست‌جمهوری روحانی، سخنگوی وزارت کشور، معاون هماهنگی وزارت کشور و نیز نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.

 

گلوبال نیوز نوشته است: « برای بررسی وضعیت سلمان سامانی یک جلسه بررسی و پاسخگویی برای اخراج از کانادا تشکیل شده است.»

 

این نشریه نوشته است: «سازمان امور مرزی کانادا از هیئت مهاجرت و پناهندگی این کشور درخواست کرده است تا برای سلمان سامانی جلسه‌ای برگزار کند که امکان دارد منجر به اخراج او شود.»

 

گلوبال نیوز می‌گوید: آنا پاپ، سخنگوی هیئت مهاجرت، گفت سلمان سامانی برای شرکت در جلسه‌ای به تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ که صلاحیت مهاجرت او را بررسی کند، ارجاع شده است.

 

دولت از بیان این که موضوع خودداری کرد که آیا این پرونده مربوط به سلمان سامانی ۴۲ ساله، معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، است یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • حسین

    حق شان است این دزدان و غارت گران بیت المال

  • ناشناس

    بشنووباورنكن

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها