رئیس جمهور احتمالا ماه آینده با بایدن در آمریکا دیدار خواهد کرد

وزیر خارجه اعلام کرد احتمالا طی 1 ماه آینده،رئیس جمهور با جو بایدن در آمریکا دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهور احتمالا ماه آینده با بایدن در آمریکا دیدار خواهد کرد

به گزارش آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه در اشاره به دیدار مورد انتظار شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ایالات متحده، گفت: "جاده به اجلاس سانفرانسیسکو راهی هموار نخواهد بود."

وانگ در روزهای اخیر با بایدن و دستیاران ارشدش در واشنگتن ملاقات کرد و توافق کردند که برای دیدار دوجانبه مورد انتظار در حاشیه نشست مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه با یکدیگر همکاری کنند.

انبوهی از تعامل‌های دیپلماتیک دوجانبه در ماه‌های اخیر، عمدتاً به درخواست ایالات متحده، با هدف نجات روابطی که در اوایل سال پس از سرنگونی بالون ادعایی جاسوسی چین توسط ایالات متحده به سرعت رو به وخامت بود، انجام شده است.

اما در اظهارات روز شنبه، وانگ هشدار داد که جاده منتهی به قله جاده صافی نخواهد بود و سفر به آنجا با خلبان خودکار نخواهد بود.

این وزارتخانه گفت که وی پس از گفتگو با اعضای جامعه استراتژیک ایالات متحده در واشنگتن صحبت می کرد.

ماه گذشته، آژانس امنیتی ارشد چین پیشنهاد کرد که هر گونه دیدار شی بایدن در سانفرانسیسکو به "نشان دادن صداقت کافی" از سوی ایالات متحده بستگی دارد.

وانگ با اشاره به آخرین دیدار بین بایدن و شی، در حاشیه نشست گروه 20 در جزیره تفریحی اندونزی در نوامبر گذشته، که در آن درباره تایوان، رقابت و ارتباطات گفتگو کردند، گفت: چین و ایالات متحده باید "به بالی بازگردند".

وانگ گفت که واشنگتن و پکن باید اجماع به دست آمده را عملی کنند، "تداخل را از بین ببرند , بر موانع غلبه کنند، اجماع را افزایش دهند و نتایج را جمع آوری کنند."

وی گفت: هر دو طرف مشترکاً سیگنال‌های مثبتی را برای تثبیت و بهبود روابط ارسال کرده‌اند و معتقدند حفظ گفت‌وگو حتی با وجود اختلافات و تضادهای مختلف و مسائلی که باید حل شود، مفید و ضروری است.

گفتگوهای روز شنبه همچنین شامل تبادلات عمیق در مورد تعامل بین ارتش چین و ایالات متحده، امور مالی، علم و فناوری، محیط سرمایه گذاری چین و دسترسی به بازار، و همچنین بحران خاورمیانه و اوکراین بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • کوروش

    گدایی برای مطالب سایت خواندن

  • محمد احرامی

    رئیس جمهور احتمالا ماه آینده با بایدن در آمریکا دیدار خواهد کرد (میمردین چین را مینوشتید. دنبال چی هستین)
    حال آدم بهم میخوره از تیتر های مسخره و فیک شما . متاسفم که مدتها شما را دنبال می کردم.

  • حسین

    بیشرف درست تیتر بزنید طوری تیتر زدیدانگار رئیس جمهور ما را میگید

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها