ناکارآمدی‌ مسئولان باعث تشدید نارضایتی مردم و فاصله گرفتن آن‌ها از آرمان‌های انقلاب و فلسطین شده است

مجمع نیروهای خط امام به مناسبت اتفاقات و فجایع رخ داده در نوار غزه و حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه بیانیه‌ای صادر کرد.

ناکارآمدی‌ مسئولان باعث تشدید نارضایتی مردم و فاصله گرفتن آن‌ها از آرمان‌های انقلاب و فلسطین شده است

به گزارش خط امام، در این بیانیه ضمن محکومیت اقدامات دولت متجاوز اسرائیل در سرکوب ملت مظلوم غزه و دفاع از حق مشروع مردم فلسطین در مقابله با این تجاوز، از خروش مسلمانان و آزادیخواهان جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه تمجید شده است.

متن بیانیه به این شرح است:

این روزها جهان با چشم‌های نگران شاهد فجایعی جدید در سرزمین غزه و دور جدید ظلم و تجاوز رژیم اشغالگر و آپارتایدی اسرائیل علیه مردم مظلوم و بی پناه فلسطین است.

فجایعی که تکرار جنایات گذشته و تشدید آن بر سر مردمی است که جرم آن‌ها آزادیخواهی و مطالبۀ حداقل حقوق انسانی است.

تجربه هفت دهه گذشته ثابت کرده که رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی نه تنها به هیچیک از هنجارهای اخلاقی پایبند نیست که سازوکارهای حقوقی و بین‌المللی را هم به راحتی نقض و پایمال می‌کند.

جالب اینکه در کمال وقاحت و به صورت علنی با بستن آب و منع غذا و دارو و دیگر مایحتاج مردم و بمباران مناطق مسکونی و قتل شهروندان عادی و کودکان و زنان بی پناه با سلاح‌های کشتار جمعی، پروژه نسل کشی را با قدرت دنبال می‌کند.

بی تردید این وضعیت محصول سازشکاری‌ها و انعطاف‌های مشمئزکننده در سال‌های گذشته از سوی تعدادی از کشورهاست که مدعی دفاع از قومیت عرب و کیان مسلمان هستند.

جای تعجب است که عده‌ای با نادیده گرفتن هفتاد سال ظلم و تجاوز و اشغالگری و رنج مردم غزه در بزرگترین زندان جهان، حق دفاع مشروع این مردم به ستوه آمده را انکار کرده و خواستار اجتناب آن‌ها از هرگونه مقابله می‌شوند. مقابله‌ای که یک سوی آن ارتش تا بن دندان مسلح با حمایت نظامی و امنیتی و اقتصادی قدرت‌های بزرگ دنیاست و سوی دیگر جوانانی مومن و متوکل با حداقل امکانات مادی هستند.

بدیهی است در صورت حضور سیاست خارجی و روابط بین المللی متوازن و معقول و پرهیز از رفتارهای هیجانی و خام اندیشانه، امکان بیشتری برای بهره بردن از ظرفیت­های دیپلماسی برای فشار بر رژیم صهیونیستی و تأمین منافع ملی، وجود دارد.

مجمع نیروهای خط امام ضمن محکوم کردن اقدامات دولت متجاوز اسرائیل در سرکوب ملت مظلوم غزه و دفاع از حق مشروع مردم فلسطین در مقابله با این تجاوز و تمجید از خروش مسلمانان و آزادیخواهان جهان در حمایت از مردم غزه، یادآوری این نکته را ضروری می‌داند که کوشش برای پیوند زدن میان حمایت از مردم فلسطین و تایید سیاست‌های جاری در کشور به واگرایی مردم از موضوع فلسطین و محدود شدن حمایت‌ها به سلسله برنامه‌های فرمایشی و حکومتی می‌انجامد که امکان جذب افکار عمومی و تاثیرگذاری‌ سیاسی و بین‌المللی ندارد. 

ما اگر به درستی خواهان تقویت تفکر حمایت از مردم فلسطین نزد افکار عمومی هستیم، بیش از پیش باید به مردمی بودن این حمایت‌ها و محوریت نهادهای مدنی توجه کنیم. بدیهی است تمرکز بر نگاه و قرائتی خاص با محوریت چند نهاد، به فراگیری این ایده آسیب خواهد زد. همچنین روندهای جاری در اداره کشور و ناکارآمدی در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، موجب تشدید نارضایتی مردم و فاصله گرفتن آن‌ها از شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد شد که مسئلۀ فلسطین یکی از آن‌هاست.

امام خمینی در حمایت از آرمان رهایی فلسطین، همواره کوشش نمود آن را در چارچوب منافع ملی تعریف کند و این مهم را بارها به تصویر کشید.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

مهر ۱۴۰۲

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها