استفاده از اینترنت استارلینک حرام است حالا به هر شکلی که باشد!

مرکز پژوهش‌های مجلس برای جرم انگاری خرید، فروش و بهره‌برداری از تجهیزات و اشتراک بدون مجوز ماهواره استارلینک دست به کار شد.

استفاده از اینترنت استارلینک حرام است حالا به هر شکلی که باشد!

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی وضعیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک پرداخته و در بخش راهکارهای سیاستی پیشنهاد جرم‌انگاری خرید، فروش و بهره‌برداری از تجهیزات و اشتراک بدون مجوز را ارائه داده است.

در این پژوهش آمده که صرف اتکا به رویکرد تنبیهی ممکن است نتایج مطلوبی به همراه نداشته باشد و امکان تکرار تجربه مشابه در خصوص گیرنده‌های شبکه‌های ماهواره‌ای نباید به دور از تصور باشد. برای دستیابی به بازدارندگی سیاست‌های کیفری باید جز مکمل و فرعی یک راهبرد جامع در نظر گرفته شود.

این پژوهش با اشاره به اینکه در حال حاضر محدودیت‌های ناشی از فناوری باعث شده که کاربران ایرانی کمی از آن استفاده کنند معتقد است که انتظار می رود در آینده نزدیک با تکمیل پروژه‌های تجاری امکان اتصال بی وقفه اینترنت در سراسر جهان فراهم شود.

در این پژوهش آمده: جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات ناشی از نظارت گریزی و تنظیم‌ناپذیر آن مواجه خواهد شد بر همین اساس نیازمند آن است رابطه استراتژیک و دوستانه با ابرقدرت‌های آسیایی به سمت ساخت یک منظومه اینترنت بومی گام برداشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    اقایان صدسال است که باتکنولوژی در جنگ هستند.وهمیشه نیز نبرد رابه تکنولوژی باخته اند.بشر درحال تغیر وتحول است چه خوشمان بیاید ویا نیاید.تغیر خواهیم کرد.

  • ناشناس

    مثل دوش حمام مثل رادیو تلویزیون ویدئو ماهواره ...خدا ازتان نگذره عمر مردم را بر باد دادید

  • ناشناس

    خیلی چیز ا حرومه ولی خیلیا انجامش میدن خخخ مثل اختلاص رانت اختلاف طبقاتی وخود برتر بینی مسوولین وژن خوب این چیزا

  • شهرام

    هر چیزی رو که تو این دوره حرام اعلام کنین قطعا به نفع مردمه و باید ازش استفاده بشه!

  • رضا

    این بمب اتمی است برای شما خوب موضوع را درک کردید اینجا دیگه زمین صفت است

  • علی اصغر قاسم پور

    اینترنت غرب حرومه و اینترنت شرق حلال!

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها