حکمرانی باید به روز شود؛ جنبش کف خیابان سیاسی نبود فرهنگی بود

«ارزش‌ها» از بین نرفته؛ «هنجارها» از جا دررفته است.

حکمرانی باید به روز شود؛ جنبش کف خیابان سیاسی نبود فرهنگی بود

رستم‌پور، مدیر پژوهش خبرگزاری دولت، گفت:

غلط‌انگاری اتفاقات سال گذشته باعث شده است هر آن چیزی را که متأسفانه با هزینه سنگین کسب کردیم و تجربه به دست آوردیم، زیر فرش حکمرانی جارو کنیم و مورد استفاده قرار ندهیم.

تصمیم‌سازان یا بایسته‌نویسان فاصله جدی با تصمیم‌گیران در کشور دارند. گویی جامعه یک تجربه را کسب می‌کند، اما سیاست در یک سیر و مسیر دیگری حرکت می‌کند.

وقتی سیاست نقش خود را به درستی ایفا نکند، امنیت و اجتماع به هم نزدیک می‌شوند. در اینجا منظور و مراد از سیاست امر سخن گفتن، امر اقناع کردن و تعامل بین حکمران و مردم است. این مسئله در کشور ضعیف شده است، بنابراین ما ناچار هستیم مرتباً از نیروی امنیت برای مدیریت اجتماع وام بگیریم.

کف خیابان، نه جنبش سیاسی بود و نه رویداد دیگر، بلکه جنبش فرهنگی بود که هدف آن هم کسب قدرت و تغییر سیستم نبود. هدف این جنبش ابراز وجود است.

انسان آخرالزمانی با بی‌معنایی و بی‌رؤیایی روبه‌رو است، منتها این فهم فلسفی نباید مدیر و سیاستمدار ما را تخدیر کند که خب پس اقدامات ما مشکلی نداشته و مسئله یک مشکل فلسفی دنیاگیر است.

در این مدت اینستاگرام خیلی از استاندارد‌های خود را کنار گذاشت، یعنی خیلی از محتوا‌ها با استاندارد‌های اینستاگرام تعارض داشت، اما این شبکه اجتماعی برخورد نکرد.

ما نیازمند به‌روزکردن حکمرانی خود هستیم. این امر تدریجی است. هم چهره‌ها، هم افکار و هم راهبرد‌ها باید به‌روز‌سازی شود./روزنامه جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها