به من گفتند در حوزه تخصصی‌ام اظهارنظر کنم، مگر رئیس‌جمهور دانش اقتصادی دارد که مدام دولت روحانی را نقد می‌کند؟

آذری‌ جهرمی: مگر تخصص وزارت اقتصاد، سیاست خارجی است؟

به من گفتند در حوزه تخصصی‌ام اظهارنظر کنم، مگر رئیس‌جمهور دانش اقتصادی دارد که مدام دولت روحانی را نقد می‌کند؟

محمدجواد آذری ‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، در کانال تلگرامی خود نوشت:

وزارت اقتصاد در جوابیه‌ای به این پست منتشر شده در کانال اینجانب، به شدت به سیاست خارجی در دولت قبل تاخته و سپس به جای توضیح در مورد پرسش‌های بنده، توصیه کرده است در حوزه تخصصی خود اظهارنظر کنم.

برادران بزرگوار و متخصصم!

مگر تخصص وزارت اقتصاد، سیاست خارجی است که در متن بیانیه‌تان به آن پرداخته‌اید؟ مگر رسانه‌های رسمی دولتتان به آقای همتی (به عنوان یک اقتصاددان) که پرسش‌هایی در مورد عملکردتان طرح می‌کنند؛ جز با توهین پاسخ می‌دهند؟ مگر اساساً رئیس‌جمهور محترم دانش اقتصادی دارند که مرتباً در خصوص عملکرد اقتصادی دولت قبل نقد می‌کنند؟ مگر آقای نوبخت شما را دعوت به مناظره نکرد و بی‌پاسخ ماند؟

نمودار مورد اشاره در پست فوق، استخراجی از آمار خودِ وزارت اقتصاد دولت سیزدهم است. لطفا به جای پرداختن و پررنگ‌ کردن این مسائل حاشیه‌ای، با تخصص خود به این سؤالات پاسخ دهید:

 چرا علی‌رغم ادعاهای مکرر دولتمردان، بدهی دولت سیزدهم در دو سال اخیر، افزایش قابل توجهی یافته است؟ چرا با ادعای فروش نفت بیشتر، سفره مردم کوچک‌تر شده است؟ ۶ میلیارد دلار آزاد شده از فروش نفت در دولت روحانی، چگونه در دولت سیزدهم هزینه خواهد شد؟

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • زارعی

    متاسفانه افرادی چون شما که اطلاعات و داده های گذشته زود از ذهن تان پاک می شود و دچار زوال و نقصان هوشی و ذهنی شده اید و به آلزایمر و فراموشی دچار گشته اید یکبار به سخنان همتی در تذکر به صالح آبادی رجوع کنید یا به سخنان جهانگیری در جلسات با آقای ریسی در اوایل تشکیل دولت مراجعه کنید متوجه خواهید شد که چه دسته گلی آب دادند که هیچ کس نمی تواند آن را از یاد ببرد آقای همتی گفت خیلی به پول های بلوکه شده ننازید ما در عوض آنها پول چاپ کردیم و هزینه نمودیم چیزی برای شما نگذاشتیم یا جهانگیری گفت آقای ریسی با چاپ پول حقوق کارمندان را پرداخت می کردیم و خزانه خالی است دولت قبل با آن همه بدهی و استقراض و افزایش نقدینگی قدرت مانوری برای ریسی نگذاشت و دولت ریسی هر چه تلاش کرده تا بحال بخشی از بدهی های دولت قبل پرداخت کرده است حتی دلارهای اختصاص یافته برای طول سال در سال ۱۴۰۰ در نیمه اول سال در تصدی دولت روحانی همه را خرج کردند و هیچ برای دولت ریسی نگذاشتند این گرانی ها تورم از نکبت دولت روحانی است که هر چه زحمت می کشند جبران نمی شود

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها