من نه به قالیباف رای داده‌ام و نه مدیریتش را تایید می‌کنم

علیرضابیگی: در هیچ دوره‌ای به قالیباف رای نداده‌ام و مدیریت وی را تایید نمی‌کنم.

من نه به قالیباف رای داده‌ام و نه مدیریتش را تایید می‌کنم

علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: هیات رئیسه و مجلس تابع فعل و انفعالات سیاسی هستند اما دستگاه قضایی ما باید از این موارد مبرا باشد. لذا انتظار این است که به صورت دقیق حقیقت‌یابی شود و به مردم گزارش دهند. من به عنوان نماینده مردم نمی‌توانم کار ضابط را انجام دهم؛ همین اندازه هم که این مستندات را به دست آورده‌ام، کار بزرگی انجام داده‌ام چون کسی نمی تواند آنها را نفی کند؛ پیدا کردن ارکان آن شرکت در کوهدشت لرستان، پیدا کردن قراردادها و لیست اسامی، خارج از توان متعارف یک نماینده است. اما همین اندازه هم که پیدا کردم، وقتی اسامی را می‌گویم پاسخ می‌دهند که از کجا معلوم این آدم داماد فلانی است! خب این را شما باید تحقیق کنید!

 آقای ذوالنور در صحن مجلس بعد از صحبت من که گفتم بعد از گذشت ۴ ماه چرا حقیقت را روشن نمی‌کنید، می‌گوید «ما بصورت جدی دنبالش هستیم و آنچه که محرز شده این است که هیچ ارتباطی با استیضاح وزیر صمت نداشته است».

خب این را چه کسی یا کدام مرجع تحقیق کرده است؟ من می‌پرسم بر چه مبنایی این را می‌گویید که البته پاسخی هم ندارند. به من هم جوابی داده نمی‌شود که چرا مصونیت پارلمانی یک نماینده برداشته می‌شود؛ انگار که کار شخصی خودم بوده است؛‌ مثلا چک بی‌محل کشیده‌ام یا تصادف کرده‌ام که ربطی به نمایندگی‌ام ندارد! این موضوع دقیقا بر مبنای وظایف نمایندگی بوده است.

 من مدارک را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم ارائه دادم اما تعدادی از نمایندگان عضو هیات نظارت جزو ذینفعان هستند که اساسا طبق قانون نمی‌توانند رای داشته باشند. ضمن اینکه موضوع رسیدگی به این قضیه در صلاحیت آنها نیست و تنها باید تشخیص بدهند این کاری که نماینده انجام داده در چارچوب وظایف نمایندگی هست یا خیر.

 آنها تصور نمی‌کردند که به لحاظ اسناد و مدارک، اینقدر دست پر باشم. روز اول همگی، تمام قد کل ماجرا را تکذیب کردند؛ مصاحبه‌های رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و سخنگوی این کمیسیون از صدا و سیما پخش شده است. آقای نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه کل قضیه را نفی کرد؛ ‌من نمی‌دانم اینها با چه رویی با مردم مواجه می‌شوند. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ اول می‌گوید بیگی دروغ می‌گوید و این حرف‌ها با اغراض سیاسی مطرح شده است؛ اما بعد از چند روز در تلویزیون می‌گوید بله اتفاق افتاده است!

 از عملکرد هیات رئیسه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به کجا شکایت کنم؟ شکایتم را به کلانتری بهارستان ببرم؟! واقعا مرجعی برای رسیدگی به این موضوع نیست. خود کمیسیون اصل ۹۰ یک طرف شکایت و اتهام می‌تواند باشد چون در رسیدگی‌ به ماجرا کوتاهی کرده است. بالاخره رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در صدا و سیما آمده و گفته این موضوع وجود خارجی ندارد.

 رئیس مجلس به کمسیسون اصل ۹۰ ماموریت داد که همه‌ی واگذاری‌ خودرو به تمام دستگاه‌ها از جمله مجلس را بررسی کند و گزارش بیاورد. سنگ بزرگ نشانه نزدن است!

 اگر انتخابات هیات رئیسه چهار اجلاسیه‌ی مجلس یازدهم را مرور کنید، می‌بینید که در هر ۴ دوره آقای قالیباف توانسته رای اکثریت مجلس را برای احراز کرسی ریاست به دست بیاورد. به عبارت دیگر وجدان مجلس او را به عنوان برترین خودشان انتخاب کرده‌اند. در مورد کارنامه باید مردم قضاوت کنند. من در هیچ دوره‌ای به ایشان رای نداده‌ام.

مدیریت آقای قالیباف را اصلا تایید نمی‌کنم. بالاخره این اتفاق‌هایی که افتاده است، پیام‌های خوشایندی را از خانه ملت به مردم مخابره نمی‌کند./ خبرآنلاین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • خداشناس

    واقعاً دردناک است که نماینده‌ای با شجاعت ولی به نوعی التماس گونه در پی احقاق حق است ولی متأسفانه هرچه می‌کوشد کمتر می‌یابد!

  • ناشناس

    تبلیغات نکن !

  • ناشناس

    امثال شما اصلاُ از مدیریت بویی نبردید میدانی در ایران آشفته مدیریت زمانی یعنی چه ، وقتی یک مدیر زمان تعیین میکند برای یک پروژه ویک تولید باید تمام کننده مدیریت باشد که بارها شاهد مدیریت زمانی آقا قالیباف در زمان ریاست شهرداریش بودیم ، شما وامثالهم غرض ومرضی دارید که میدانیم چیست ،خوب است که مرز بندی شما مشخص میشود

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها