آغاز اعتصابات سراسری در کشور؛کارگران جلوی مجلس تحصن کردند

کارگران سراسر کشور در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت و مجلس و مشکلات معیشتی،جلوی مجلس اعتصاب کردند.

آغاز اعتصابات سراسری در کشور؛کارگران جلوی مجلس تحصن کردند

به گزارش مستقل آنلاین،آسوشیتد پرس نوشت:

کارگران و فعالان خانگی اندونزی روز دوشنبه در اعتراض به تاخیر پارلمان در تصویب لایحه حمایت از کارگران خانگی دست به اعتصاب غذا زدند.

 لیتا انگگرینی از شبکه ملی حمایت از کارگران خانگی گفت که تظاهرات روزه‌داری از طلوع تا غروب خورشید به طور همزمان در پایتخت، جاکارتا، و سایر شهرهای بزرگ برگزار می‌شود و تا زمان تصویب این لایحه هر روز برگزار خواهد شد.

 انگگرینی گفت: «اعتصاب غذا نشان دهنده وضعیت بسیاری از کارگران خانگی در این کشور است که از حمایت دولت برخوردار نیستند.  ما از قانون‌گذاران می‌خواهیم لایحه حمایت از کارگران خانگی را فوراً به قانون تصویب کنند.  هرچه تأخیر بیشتر باشد، کارگران بیشتری خشونت و تبعیض را تجربه خواهند کرد.»

 در جاکارتا، حدود 40 فعال روزه دار از اتحاد کارگران داخلی زیر چادر مقابل محوطه پارلمان نشسته بودند.  آنها ساعت، پستانک نوزاد، دستمال و سایر تجهیزات نظافتی و همچنین زنجیر در دست داشتند که به گفته آنها نمادی از چالش هایی است که خدمتکاران خانگی در اندونزی با آن روبرو هستند.

قانونگذاران برای اولین بار در سال 2004 لایحه ای را برای حمایت از خدمتکاران خانگی برای رسیدگی به مسائل تبعیض، سوء استفاده و تحقیر پیشنهاد کردند.  از آن زمان تاکنون حداقل سه بار به روز شده و از فهرست اولویت های قانونی حذف شده است.

 قانونگذار در سال 2020 موافقت کرد که این لایحه را در یک جلسه عمومی تأیید کند، اما مجلس با استناد به «دلایل اداری» از تأیید این لایحه خودداری کرد.

 در ماه ژانویه، رئیس جمهور جوکو ویدودو از قانونگذاران درخواست کرد تا بررسی های مربوط به این لایحه را تسریع بخشند، زیرا او متعهد شد که از 4.2 میلیون کارگر خانگی این کشور حمایت های بهتری انجام دهد.  وی وزارت حقوق و حقوق بشر و وزارت نیروی انسانی را موظف کرد تا تلاش ها را برای اطمینان از تصویب به موقع این لایحه هماهنگ کنند.

 ویدودو گفت: "امیدوارم که به زودی بتوان آن را تصویب کرد و از کارگران خانگی، کارفرمایان و آژانس های کاریابی حمایت بهتری کرد."

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها