آن همه به روحانی فحش دادید که فقط چند دوتابعیتی و ۶ میلیارد آزاد کنید؟

فرصت کاری که ایران در سه سال پیش می‌توانست انجام دهد را به دلیل درک نادرست از شرایط، از دست دادند تا در برابر آزادی چند شهروند ایرانی و البته دوتابعیتی و به‌صورت مشروط این منابع مالی محدود را آزاد کنند.

آن همه به روحانی فحش دادید که فقط چند دوتابعیتی و ۶ میلیارد آزاد کنید؟

توافق با آمریکا دستاورد نیست

روزنامه هم میهن نوشت:

فرصت کاری که ایران در سه سال پیش می‌توانست انجام دهد و در یک چارچوب کلی تمامی پول‌های خود را بگیرد و نقل و انتقال آن هم آزاد باشد و در ادامه هم نگران مشکلی نباشد را به دلیل درک نادرست از شرایط، از دست دادند تا در برابر آزادی چند شهروند ایرانی و البته دوتابعیتی و به‌صورت مشروط این منابع مالی محدود را آزاد کردند.

این نشانه‌ای است از ناتوانی در شناخت و نیز حل‌وفصل مسائل بین‌المللی. این حکایت از درک نادرست کارگزاران و برنامه‌ریزان سیاست خارجی دارد. کشوری که به قول وزیر نفت آن فقط به ۲۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز نیاز دارد؛ ۶ میلیارد دلار هیچ دردی از آن را درمان نمی‌کند.

آنچه ده‌ها برابر از این ۶ میلیارد دلار مهمتر است، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری برای حضور سرمایه‌گذاران در ایران است که اکنون در قعر جدول هستیم. بنابراین امیدواریم که آقایان این اتفاق را دستاورد نکنند، زیرا مشکل ایران را حل نخواهد کرد؛ پیچیده‌تر هم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها