کره جنوبی: هیچ اطلاعاتی درباره توافق ایران و امریکا نداریم

ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است.

کره جنوبی: هیچ اطلاعاتی درباره توافق ایران و امریکا نداریم

کره جنوبی اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی در رابطه با گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه تهران پنج زندانی امریکایی را به عنوان بخشی از قراردادی آزاد کرده است که بر اساس آن 6 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی آزاد می‌شود، ندارد

زندانیان ایرانی آمریکایی عماد شرقی مراد طاهباز سیامک نمازی

 

کره جنوبی اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی در رابطه با گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه تهران پنج زندانی امریکایی را به عنوان بخشی از قراردادی آزاد کرده است که بر اساس آن شش میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی آزاد می‌شود، ندارد.

روز گذشته نیویورک‌تایمز در قسمتی دیگر از گزارش خود درباره جزییات احتمالی توافق با ایران، به نقل از منابع آگاه نوشت که ایالات متحده اجازه خواهد داد نزدیک به شش میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی به حسابی در بانک مرکزی قطر منتقل شود.

 

وزارت امور خارجه کره جنوبی پس از توافق تهران و واشنگتن برای آزادی زندانیان امریکایی در ایران ابراز امیدواری کرد که موضوع دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی به راحتی حل شود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای به اخبار مربوط به آزادی پنج زندانی ایرانی- امریکایی که در ایران بازداشت شده بودند، واکنش نشان داد.

 

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی در رابطه با گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه تهران پنج زندانی امریکایی را به عنوان بخشی از قراردادی آزاد کرده است که بر اساس آن 6 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی آزاد می‌شود، ندارد.

 

این وزارت‌خانه در بیانیه خود افزود: دولت ما در حال رایزنی نزدیک با کشورهای درگیر، شامل ایالات متحده و ایران برای حل موضوع وجوه مسدود شده ایران بوده و امیدوار است که این موضوع به صورت دوستانه حل شود.

 

پیش از این نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنج‌شنبه در رابطه با اخبار منتشر شده درخصوص آزادی این زندانیان امریکایی اعلام کرد: به عنوان بخشی از توافق همکاری بشردوستانه که با میانجی‌گری یک دولت ثالث حاصل شده است، ایران و آمریکا پذیرفته‌اند که متقابلا پنج نفر را آزاد و آن‌ها را عفو کنند. جابه‌جایی امروز آن‌ها گام ابتدایی حائز اهمیتی در جهت اجرای توافق است.

 

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه امریکا نیز آزادی این پنج تن را گامی مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که آنها به زودی به خانه بازمی‌گردند.

 

وزارت امورخارجه ایران نیز در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی و آزادی تعدادی از زندانیانی که به‌طور غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند، بیانیه‌ای صادر و در آن تصریح کرد: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است.

 

وزارت امورخارجه ادامه داد: آزادسازی و رفع محدودیت از منابع مالی جمهوری اسلامی ایران که غیرقانونی و به بهانه نگرانی بانک‌های خارجی از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده مسدود شده یا استفاده از آنها سخت شده است، همواره در دستور کار وزارت امور خارجه قرار داشته است.

منبع میدل ایست نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها