ایران تا پایان ماه رمضان به اسرائیل حمله می‌کند

تحلیل رسانه‌های آمریکایی از جنگ ایران و اسرائیل / حمله موشکی و پهپادی تا پایان ماه رمضان.

ایران تا پایان ماه رمضان به اسرائیل حمله می‌کند

رسانه‌های آمریکایی در حال ارائه گمانه‌هایی درباره پاسخ تهران به گستاخی اسرائیل در حمله به سفارت کشورمان در دمشق هستند.

براساس اطلاعاتی که این رسانه‌ها منتشر می کنند، ایران نه بوسیله گروه‌های مقاومت، بلکه بطور مستقیم اسراییل را هدف قرار خواهد داد. پیش از این در جنگ غیرمستقیم دو طرف، تهران از ظرفیت متحدان منطقه‌ای برای حمله به اسرائیل استفاده می کرد.

نیویورک تایمز در این باره از قول یک مقام اسرائیلی نوشته است: تحلیلگران اسرائیلی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران خودش به اسرائیل حمله خواهد کرد نه از طریق حزب الله.

حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، اختلافات میان آمریکا و اسرائیل را نیز تشدید کرده و ممکن است در صورت وقوع جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی، آمریکا از مداخله مستقیم پرهیز کند

این خبر درحالیست که ساعاتی قبل سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفته بود ایران ملتهای مظلوم را تنها نخواهد گذاشت.

در همین حال سی‌بی‌اس نیوز به نقل از مقامات آمریکایی خبر داده است: اسرائیل و آمریکا متقاعد شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران در حال آماده شدن برای پاسخ به بمباران کنسولگری خود در دمشق است.

این رسانه آمریکایی مدعی شده است: ایران در حال برنامه‌ریزی یک حمله تلافی‌جویانه است که شامل استفاده از پهپادهای انتحاری شاهد و موشک‌های کروز می‌شود؛ زمان و هدف پاسخ ایران هنوز مشخص نیست؛ بازه پاسخ ایران از الان تا پایان ماه رمضان تخمین زده می‌شود.

حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، اختلافات میان آمریکا و اسرائیل را نیز تشدید کرده و ممکن است در صورت وقوع جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی، آمریکا از مداخله مستقیم پرهیز کند.

جهان در انتظار پاسخ ایران است

رسانه آمریکایی آکسیوس هم درباره حمله احتمالی ایران به اسرائیل نوشته است: اسرائیل به ایالات متحده اطلاع داده که حمله ایران به اسرائیل، واکنش شدید و قاطعانه‌ای خواهد داشت و درگیری فعلی را به سطح دیگری خواهد برد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، مقامات اسرائیلی مدعی در اختیار داشتن اطلاعاتی هستند که نشان می‌دهد ایران قصد دارد با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپادهای انتحاری از خاک خود به اسرائیل حمله کند.

همزمان با این اخبار، مقامات آمریکا و اسرائیل درباره هماهنگی بهتر و آمادگی برای مواجهه با سناریوهای تشدید تنش در نتیجه اقدام تلافی جویانه ایران گفتگو کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی معتقدند پاسخ مستقیم ایران به اسرائیل اقدامی بی‌سابقه و واکنشی طبیعی به حمله تروریستی این رژیم به سفارت ایران در دمشق است و جنگ افروزی اسرائیل زمینه‌ توسعه جنگ در منطقه را فراهم کرده و اگر در این روزهای حساس تصمیمات سخت و دقیقی اتخاذ نشود ممکن است اتفاقات ناگواری در انتظار کل منطقه باشد.

فشارهای سنگین گروه‌های مقاومت، اعتراضات جهانی، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، اعتراضات داخلی و... هیچ یک نتوانسته ارابه‌ی بدون ترمز صهیونیست‌ها را بکشد، بنابراین جهان در انتظار پاسخ ایران است...

منبع: خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    وقت وقت جنگه جان اسرائیل ما آرزو شهادت داریم طوری بزنیم شما رو که الف بگید ب

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها