شرایط به وضعیت قبل از مرگ مهسا برنمی‌گردد

روزنامه شرق: قانون جدید حجاب، راه را برای اعمال سلیقه در تشخیص جرم و مجازات مجرم باز می کند.

شرایط به وضعیت قبل از مرگ مهسا برنمی‌گردد

شرق نوشت:

بحث بزرگی میان موافقان و مخالفان لایحه جدید حجاب درگرفته است. اساس لایحه دولت بر جریمه نقدی زنان و دختران و تغییر رفتار ناشی از آن استوار است.

اصل ماجرا دختران و زنان عادی هستند که تعدادشان میلیونی است و حتی اگر کسر کوچکی از آنها را فاقد حجاب در نظر بگیریم، برخورد با آنها امکان‌پذیر نیست. پلمب یا جریمه مغازه‌ها و اصناف، آیا تأثیری داشته که بر آن پافشاری می‌کنیم؟

ما می‌دانیم که برخی از دست‌اندرکاران این لایحه، خودشان قلبا موافق با وضع چنین قوانینی نیستند؛ چون تأثیر معکوس آن را می‌دانند؛ اما تحت فشار اقلیت تندرویی هستند که مطالبه سخت‌گیری و بگیر و ببند دارند و آنها هم برای حفظ موقعیت سیاسی خود، مجبورند به خواست اقلیت تندرو تن بدهند.

الان تمام تلاش‌ها این است که شرایط به وضعیت قبل از مرگ مهسا برگردد؛ اما امکان‌پذیر نیست. اگر این بار هم با این قانون، حمله انجام شد و شکست خورد، مطمئن باشید شرایط امروز به آرزو تبدیل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    مرگ بد حجاب اجباری
    #زن زندگی ازادی

  • ناشناس

    نقدعلی چه می فهمه ..در گیری داخلی یعنی چه .امنیت نداشتن با حجاب بی حجای یعنی چه سو استفاده درلوای این قانون یعنی چه ..نقدعلی نمیگه با چند تا رای که وارد مجلس شده چه بلایی داره سر این ملت میاره

  • ناشناس

    برگشته شما در کما هستید چهارتا خس وخاشاک ‌را رامیبینید

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها