دعوای طرفداران رئیسی و قالیباف بالا گرفت!

جبهه پایداری و طیف منتسب به محمدباقر قالیباف دوباره در حال زدن یکدیگرند.

دعوای طرفداران رئیسی و قالیباف بالا گرفت!

درگیری سیاسی طرفداران قالیباف و رییسی

روزنامه اعتماد نوشت:

... این‌بار با زبان رسانه و نه از زبان نمایندگان. این دور از دعوای جریان رییس مجلس با جریان نزدیک به ابراهیم رییسی، میان دو رسانه «صبح‌نو» نزدیک به قالیباف و «رجانیوز» نزدیک به جبهه پایداری و از حامیان دولت رخ داده است.

این دعوای رسانه‌ای نیمه‌های تیر ماه گذشته آغاز شد و دو طرف همچنان در هر فرصتی که به دست بیاورند، ضربه‌ای به طرف مقابل‌شان وارد می‌کنند و این‌بار رسانه نزدیک به قالیباف به صورت روشن برخی «محافل نزدیک به دولت» را به فعال شدن علیه مجلس متهم کرده است. به نظر می‌رسد این دعواها با اهداف و دورنمایی فراتر از انتخابات مجلس دوازدهم شکل گرفته است.

این دو طیف که خود را در عرصه قدرت بی‌رقیب می‌دانند، برای تصاحب کامل قدرت خیز برداشته‌اند؛ انتخابات مجلس دوازدهم و ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ برای هریک از این طیف محافظه‌کار، بقای در قدرت را به دنبال خواهد داشت. اگر بنا به دسته‌بندی باشد، دولت را باید دولت جبهه پایداری حساب کرد و مجلس را، مجلس نواصولگرایی یا همان طیف قالیباف. این دو در سایه حذف اصلاح‌طلبان به عنوان رقیب سنتی‌شان دیگر نیازی به وحدت ندارند و حالا برای قبضه کردن قدرت در حال زد و خورد سیاسی هستند.

اینکه رسانه نزدیک به قالیباف، درباره طیف سیاسی نزدیک به ابراهیم رییسی و جبهه پایداری، مشخصا از تلاش برای کشاندن «شکاف و تفرقه» به درون «جبهه انقلاب» می‌گوید، حکایت از اختلاف‌های عمیقی است که در اردوگاه محافظه‌کاران ایجاد شده است. این اختلافات البته پیش از انتخابات مجلس یازدهم هم آشکار بود اما با نزدیک شدن به موعد انتخابات اسفند ۱۳۹۸، طیف محافظه‌کار برای جلوگیری از انشقاق در اردوگاهشان، تن به مصالحه و تدوین لیست مشترک دادند. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها