مردم شب ها به پاسگاه های پلیس حمله می کنند

خبرگزاری ها خبر دادند پس از شروع اعتراضات در روزهای گذشته،مردم شب ها به پاسگاه های پلیس حمله می کنند.

مردم شب ها به پاسگاه های پلیس حمله می کنند

به گزارش مستقل آنلاین،فرانس 24 نوشت:

یک هفته پس از تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان، خشونت اعتراضی در فرانسه به شدت کاهش یافت.

وزارت کشور فرانسه روز سه‌شنبه، یک هفته پس از وقوع شورش‌ها به دلیل قتل یک نوجوان توسط پلیس در یک ایستگاه ترافیکی، اعلام کرد که خشونت‌های شبانه در شهرهای فرانسه در 24 ساعت به نصف کاهش یافته است.

به گفته این سازمان، هفتاد و دو نفر در طول شبانه روز در سراسر کشور دستگیر شدند، از جمله 24 نفر در پاریس و اطراف آن، و 24 ساختمان به آتش کشیده یا آسیب دیدند.

در بیانیه ای آمده است که 159 خودرو به آتش کشیده شده و 202 آتش سوزی در سطل های زباله یا مکان های دیگر در اماکن عمومی به راه افتاده است.چهار دفتر پلیس یا ژاندارم مورد حمله قرار گرفتند، اما کسی از ماموران زخمی نشد.

بسیج پلیس در همان سطح دو شب قبل، یعنی 45000 نفر در کل فرانسه حفظ شده بود.

از زمانی که ناهل م. 17 ساله در حین توقف ترافیکی در روز سه شنبه در خارج از پاریس توسط یک افسر کشته شد، دولت با شورش ها و غارتگری ها مبارزه کرد و اتهامات دیرینه نژادپرستی سیستماتیک را در میان نیروهای امنیتی برانگیخت.

شهرداران سراسر فرانسه روز دوشنبه با برگزاری تظاهرات خواستار پایان دادن به درگیری های خشونت آمیز شدند.

معترضان روز دوشنبه که خواستار «بازگشت به نظم جمهوری» بودند، پس از آن برگزار شد که خانه شهردار یکی از حومه‌های پاریس توسط یک خودروی در حال سوختن مورد هجوم قرار گرفت و خشم گسترده‌ای را برانگیخت.

در مجموع 157 نفر در شبانه روز یکشنبه تا دوشنبه دستگیر شدند که در حال حاضر کاهش شدیدی نسبت به تعداد دستگیر شده در شب قبل داشته است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه با شهرداران 220 شهرداری که در جریان ناآرامی‌ها آسیب دیدند، دیدار کرد.

یکی از مقامات دفتر رئیس جمهور گفت، مکرون امیدوار است «کار طولانی مدت و پرزحمت مورد نیاز برای درک دلایل عمیقی که منجر به این رویدادها شده است را آغاز کند»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها