رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد

به گزارش مستقل آنلاین؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور گفت: این چالشی که بیست سال است ما با دشمنانمان بر سر قضیه‌ی هسته‌ای داریم حقایقی را هم روشن کرد این چالش بیست ساله، چند حقیقت را روشن کرده؛ اولین حقیقت این است که توانایی و استعداد خارق‌العاده‌ی جوانهای ما را نشان داد.

اینها همه در حال تحریم انجام گرفته، در حال تهدید انجام گرفته، دائماً دانشمندان ما تهدید شدند، دانشمندان ما ترور شدند، بعضی‌ها ترور شدند بعضی‌ها تهدید به ترور شدند در عین حال این پیشرفتها حاصل شده پس ما از لحاظ منابع انسانی فوق‌العاده‌ایم.

 حقیقت دیگری که [در چالش بیست ساله هسته‌ای] دیده شد منطق غیر انسانی و غیر منصفانه‌ و زورگویانه‌ی مخالفین ما بود. یعنی فراتر از قراردادهای پادمانی رائج در دنیا توقعات دارند از کشور ما، زورگویی میکنند. فلان کار را نکنید، فلان کار را نکنید. از سطح زمین، آن‌طرف‌تر نروید برای تشکیلاتتان؛ خب، چرا؟ اگر شما مرض ندارید، غرض ندارید، تهدید نمیخواهید بکنید چرا میترسید از اینکه ما در فلان نقطه‌ی آسیب‌ناپذیر تأسیسات داشته باشیم؟

 یک حقیقت دیگر نامطمئن بودن طرفهای ما و مخالفین ما در وعده‌هایشان [است] 

وعده‌های زیادی در بخشهای مختلف، چه دولتهایی که طرف مذاکره‌ی ما بودند چه خود آژانس، دادند  [اما] به آن وعده‌ها عمل نکردند.

بنابراین یکی از دستاوردهای این چالش بیست ساله هم همین است که ما فهمیدیم که به وعده‌های اینها و حرفهای اینها نمیشود اعتماد کرد.

حجم ویدیو: 3.44M | مدت زمان ویدیو: 00:00:41
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها