با این حقوقی که به کارگران می‌دهید باید هم به آنها «گدا» بگویید!

آقای نماینده در حالی پیگیری شاسی‌بلندهای مجلسی‌ها را «گدابازی» می‌داند که با در نظر گرفتن حداقل حقوق در سال جاری، کارگران باید ۲۲ سال کار کنند تا معادل ارزش روز یک فیدلیتی دستمزد دریافت کنند.

با این حقوقی که به کارگران می‌دهید باید هم به آنها  «گدا» بگویید!

«گدابازی» ۲ میلیاردی به سبک نمایندگان/ شاسی‌بلندهای اهدایی معادل حقوق ۲۲ سال کارگران!

پس از افشای اهدای ۷۵ خودروی شاسی بلند (فیدلیتی پرایم و دیگنیتی) به مجلس، حالا فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مجلس، در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است که «چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟». او در حالی پیگیری این موضوع را «گدابازی» می‌داند که با در نظر گرفتن حداقل حقوق در سال جاری، کارگران باید ۲۲ سال کار کنند تا معادل ارزش روز یک فیدلیتی دستمزد دریافت کنند.

در جریان استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت، احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس، از اهدای ۷۵ خودروی شاسی بلند توسط وزارت صمت به مجلس خبر داد. این موضوعی است که حتی رئیس دولت سیزدهم تلویحاً آن را تائید کرد. حالا فریدون عباسی‌دوانی، دیگر نماینده مجلس، پیگیری این موضوع را به «گدابازی» تعبیر کرده است.

عباسی که اصولاٌ با اظهارات جنجالی خود شناخته می‌شود، روز جمعه در بخشی از گفتگوی خود با ایرنا گفت: «نظام، روزانه‌ و دقیقه‌ای هزینه می‌کند تا این نماینده در مجلس بنشیند. این همه کارمند، خودرو و ساختمان که نگهداری همه آن‌ها هزینه است، چقدر پول هواپیما داده می‌شود و چقدر پول دفاتر نمایندگان است. چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟».

شاید این نماینده مجلس، به دلیل مشغله فراوان برای تصویب و اعمال قوانین جدید، زمان کافی برای پیگیری قیمت خودرو در بازار و حتی سایت‌های آنلاین را نداشته باشد. بدین ترتیب برای پاسخ به پرسش او باید گفت خودروهای فیدلیتی پرایم هفت نفره که مجلس دریافت کرده‌ است، در حال حاضر در بازار دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

حال اگر یک کارگر حداقلی‌بگیر قصد خرید این خودرو که احتمالاً بسیاری نمایندگان مانند همکار خود، دریافت آن را گدابازی می‌دانند، داشته باشد، باید حداقل ۲۲ سال کار کند. البته این کارگر در صورتی موفق به خرید این خودرو می‌شود که در طول ۲۲ سال مورد اشاره قیمت فیدلیتی پرایم بدون تغییر بماند و از تأمین سایر مایحتاج خود صرف نظر کند./تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها