اسلام می‌گوید زن باید در خانه بماند/شعار زن، زندگی، آزادی می‌خواهد دختران از خانه خارج شوند

شعار زن، زندگی، آزادی غربی به معنای نفی دخترِ خانه بودن است، غربی‌ها زن را به عنوان دختر خیابان می‌پسندند نه دختر خانه و بر دوش گرفتن مسئولیت خانواده را از زن‌ها سلب می‌کنند. زن از نگاه اسلام کسی است که دختر خانه، همسر وفادار و مادر فداکار باشد.

اسلام می‌گوید زن باید در خانه بماند/شعار زن، زندگی، آزادی می‌خواهد دختران از خانه خارج شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ۲۸ فروردین در حرم حضرت معصومه (س) در بیان نکات تفسیری جزء ۲۶ قرآن کریم، با بیان اینکه احسان به پدر و مادر نزد خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: در قرآن کریم چهار مرتبه عبارت «وبالوالدین احسانا» بیان شده است که هر بار بعد از سفارش به پرستش خدا است همچنین ۵ مرتبه واژه «وصّینا» به کار رفته که سه مرتبه آن مربوط به والدین است.

وی با بیان اینکه شکر خدا در برخی از آیات از جمله آیه ۱۵ سوره مبارکه احقاف در کنار تشکر از والدین قرار گرفته که نشان دهنده اهمیت والدین است، گفت: احسان به والدین از احکام عمومی مشترک در همه ادیان است، انسان اگر انسان باشد برای پدر و مادرش ارزش قائل است و در بین پدر و مادر در آیات سوره احقاف به وضوح جایگاه مادر برجسته شده است.

وی با بیان اینکه آیه ۱۵ سوره احقاف بعد از احسان به والدین درباره مجاهدت‌های مادران با ما سخن می‌گوید، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید مادر انسان را با سختی بسیار حمل می‌کند و با سختی بسیار به دنیا می‌آورد و در یک دوره ۳۰ ماهه بارداری و شیردهی کودک را تحمل می‌کند و این دشواری‌ها باعث شده که مادر حق ویژه‌ای نسبت به فرزند پیدا کند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه در روایات نیز تاکید ویژه‌ای به احسان به مادر شده است، بیان کرد: شخصی خدمت پیامبر(ص) رسید که من به چه کسی احسان کنم حضرت فرمودند به مادرت؛ دوباره پرسید بعد از او به چه کسی احسان کنم؟ حضرت فرمودند به مادرت؛ دوباره پرسید بعد از او به چه کسی احسان کنم؟ باز فرمودند به مادرت و در مرتبه چهارم فرمودند به پدرت احسان کن.

وی ادامه داد: در روایت دیگری بیان شده است که شخصی خدمت پیامبر (ص) رسید و گفت من علاقه زیادی به جهاد دارم ولی مادرم راضی نیست؛ پیامبر (ص) فرمودند برو و در کنار مادرت بمان و قسم به خدایی که من را مبعوث کرد یک شب انس با مادر برای تو از جهاد یک سال برتر است.

مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت با بیان اینکه مرحوم شیخ انصاری مادر خود را بر دوش می‌کشیدند و می‌گفت بر دوش کشیدن مادر گره‌های زیادی از من باز می‌کند، گفت: بر اساس آیه ۱۵ سوره احقاف خدمت به والدین و به ویژه مادر سه برکت دارد که اول قبولی اعمال، دوم آمرزش گناهان و سوم بهشت برین است.

وی با بیان اینکه از مجموع آیات و روایت نقش محوری مادر در کانون خانواده روشن می‌شود، اضافه کرد: از آنجا که خانواده محور جامعه است معلوم می‌شود مادر محور جامعه است و اگر نقش مادر کم رنگ شود خانواده دچار فروپاشی می‌شود و فروپاشی خانواده به معنای فروپاشی جامعه است.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه در برخی جوامع غربی در پی بی توجهی به جایگاه مادر خانواده ها متلاشی شدند و بسیاری از انسان‌ها به صورت تنها زندگی می‌کنند، افزود: تنهایی انسان‌ها خسارت‌های سنگینی مانند خودکشی، افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی را به دولتمردان تحمیل کرده و بر اساس گزارش یکی از روزنامه های معتبر انگلیسی خسارت این افراد برای انگلیس ۳۲ میلیارد پوند بوده است.

وی بیان کرد: افراط در کشاندن زن‌ها به بیرون خانه، کم رنگ کردن نقش خانه داری و همسر داری، بی توجهی به جایگاه مادر و روابط افسار گسیخته بین محرم و نامحرم باعث شده که خانه و خانواده در غرب حرمت خود را از دست داده، صمیمیت و آرامش از بین رفته و خانواده مفهوم خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه شعار زن، زندگی، آزادی غربی به معنای نفی دخترِ خانه بودن است، عنوان کرد: غربی‌ها زن را به عنوان دختر خیابان می‌پسندند نه دختر خانه و بر دوش گرفتن مسئولیت خانواده را از زن‌ها سلب می‌کنند. دشمن در شعار زن، زندگی، آزادی به دنبال نقطه مقابل مادر بودن است زیرا زن را به راحت طلبی دعوت می کنند و رنج مادر بودن را برنمی‌تابند ولی زن از نگاه اسلام کسی است که دختر خانه، همسر وفادار و مادر فداکار باشد./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها