دزدی مطلب یا اقدام غیرمسئولانه کانال اعتماد آنلاین

در شماره ۶۶۸ مستقل مورخ ۱۶ مرداد مصاحبه خانم فاطمه هاشمی با تیتر "منافقین پدرم را اکبر شاه نامیدند" را غروب شنبه ۱۹ مرداد در کانال "امتداد" دیدم که بدون ذکر منبع خلاصه گفتگوی مستقل با دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی را با شناسه کانال امتداد منتشر کردند.

دزدی مطلب یا اقدام غیرمسئولانه کانال اعتماد آنلاین

بلافاصله با یکی از مسئولین کانال امتداد تماس گرفتم و ضمن اعتراض به این اقدام غیر اخلاقی گوشزد کردم که مصاحبه ویدئویی خانم فاطمه هاشمی با مستقل آنلاین در مرحله مونتاژ است و خلاصه‌ای از این گفتگو در مستقل روز چهارشنبه  ۱۶ مرداد منتشر شده است!

این مسُول کانال امتداد به سردبیر مستقل گفت: ما مصاحبه خانم فاطمه هاشمی درباره پدرش را از کانال اعتماد آنلاین گرفته‌ایم. به کانال اعتماد آنلاین مراجعه کردیم و دیدیم این اقدام غیرحرفه‌ای و سرقت مصاحبه اختصاصی مستقل توسط این کانال انجام شده است!؟

خشم ما از زیر پا گذاشتن اخلاق حرفه‌ای توسط اعتماد آنلاین زمانی بیشتر شد که در همان صفحه دریافتیم اعتماد آنلاین از منابعی چون جماران و ... با ذکر منبع خبر منتشر می‌کند.

 اما در روز روشن مصاحبه اختصاصی مستقل آنلاین را سرقت نموده و به نام خودش منتشر کرده است؟

اسم این ربایش مطلب را چه باید گذاشت؟

مسئولین این کانال که وابسته به تشکیلات اعتماد آنلاین هستند، آیا بویی از اخلاق حرفه‌ای روزنامه نگاری برده‌اند؟

آیا ادمین و خبرنگاران اعتماد آنلاین به قواعد حرفه‌ای و استانداردهای رسانه‌ای التزام دارند؟

جدا برای این آشفته بازار فضای مجازی گریست که ادمین‌ها و تحریریه فرصت طلب، مطلب از روزنامه‌ای می‌دزدند و به‌نام خودشان منتشر می‌کنند!

سردبیر روزنامه مستقل

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها