کم نبودند اصولگرایانی که به احمدی‌نژاد رای دادند اما بعدا فهمیدند که اشتباه کردند

کم نبودند اصولگرایانی که در سال ١٣٨۴ به احمدی‌نژاد رای دادند اما بعدها متوجه شدند که اشتباه کرده‌اند.

کم نبودند اصولگرایانی که به احمدی‌نژاد رای دادند اما بعدا فهمیدند که اشتباه کردند

زیباکلام: افروغ آنقدر صداقت داشت که به اشتباه خود مبنی بر رای به احمدی‌نژاد اعتراف کند/اواخر عمر به‌شدت از جریان اصولگرایی ناامید و سرخورده شده بود

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، گفت:

فکر می‌کنم بهترین صفتی که می‌توان برای مرحوم افروغ به کارگرفت، این است که بگوییم او یک اصولگرای غیرحکومتی بود.

یعنی به اصول اسلامی واقعا و با تمام وجودش پایبند بود، اما نه برای اینکه به قدرت برسد. او هرکجای دیگری هم زندگی می‌کرد همین دکتر افروغی بود که می‌شناختیم.

مرحوم افروغ از عملکرد احمدی‌نژاد بسیار ناراضی بود. طی هشت سال دولت احمدی‌نژاد شاهد حمایت جبهه پایداری و تندروها از او بودیم. می‌توان گفت در این مدت اصولگرایان به سمت تندروی، جبهه‌پایداری و مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی سوق یافتند اما در مقابل افروغ روزبه‌روز بیشتر از آنها فاصله گرفت و در اواخر عمر خود به‌شدت از جریان اصولگرایی ناامید و سرخورده شده بود.

کم نبودند اصولگرایانی که در سال ١٣٨۴ به احمدی‌نژاد رای دادند اما بعدها متوجه شدند که اشتباه کرده‌اند. افروغ انقدر صداقت داشت که به اشتباه خود اعتراف کند و بگوید نباید به احمدی‌نژاد رای می‌دادم. دلیل آرایی که توسط اصولگرایان به احمدی‌نژاد داده شد، آن بود که هشت سال دولت اصلاحات نتوانسته بود واقعا گامی در جهت توسعه سیاسی بردارد.

از طرف دیگر بسیاری از اصولگرایان نگران بودند که اگر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بار دیگر رئیس‌جمهور شود دست به اجرای همان برنامه‌های سازندگی و اقتصادی بزند که طی هشت سال ریاست‌جمهوری خود در روزگار بعد از جنگ نسبت به اجرای آنها اقدام کرده بود. بنابراین بسیاری احمدی‌نژاد را به‌عنوان سیاستمداری جوان، فرصتی می‌دانستند که اگرچه وابسته به جناح راست بود اما امید به موفقیت او داشتند.

در آن زمان قابل پیش‌بینی نبود که احمدی‌نژاد به کدام سو رفته و چه می‌کند، اما بسیاری از اصولگرایان به تدریج متوجه شدند که سیاست‌های احمدی‌نژاد اعم از سیاست‌های خارجی و سیاست‌های اقتصادی، چه میزان مصیبت برای کشور به بار می‌آورد بنابراین از حمایت او دست برداشتند و متوجه شدند که او آن فردی نیست که آمده تا مملکت را اصلاح کند./هم‌میهن

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها