شما نمی‌توانید هیچ چیزی را به این نسل تحمیل کنید، این نسل زیر بار زور نمی‌رود

به این نسل نمی شود چیزی تحمیل کرد. این نسل موسیقی خودشان را گوش می‌کنند، فیلم خودشان را می‌بینند، ادبیات خودشان را می‌خوانند، ارتباطات و نیازمندی‌های خودشان را دارند.

شما نمی‌توانید هیچ چیزی را به این نسل تحمیل کنید، این نسل زیر بار زور نمی‌رود

ابطحی: ما کهنه هستیم و متوجه نمی‌شویم در جامعه‌ای که نسل z وجود دارد، چه اتفاقاتی می‌افتد

در حال حاضر این جامعه زندگی معمولی خودش را می‌خواهد و آن زندگی هم کاملا از زندگی معمولی که حاکمیت و اندیشه‌های دوران اولیه انقلاب معرفی می‌کنند متفاوت است و مثل گذشته‌ها خیلی هم منتظر نمی‌ماند که ببیند که آیا کسی به او اجازه می‌دهد یا نمی‌دهد.

این نسل موسیقی خودشان را گوش می‌کنند، فیلم خودشان را می‌بینند، ادبیات خودشان را می‌خوانند، ارتباطات و نیازمندی‌های خودشان را دارند.

 اصلاح طلبان و اصولگرایان سنتی حتی اگر بخواهند این نسل را نمی توانند که برایشان برنامه ریزی کنند.

اعتقاد شخصی من این است که همه ما کهنه هستیم و متوجه نمی‌شویم در این جامعه پر از نسل Z و جامعه پر از نسل دهه شصتی، چه میگذرد.

به این نسل نمی شود چیزی تحمیل کرد.

اصلاح طلبی را اگر تفکر بدانیم ونه احزاب اصلاح طلب، همیشه مورد نیاز جامعه است.

 همان‌طور که خاتمی گفت، جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبی پشت یک صخره ستبری مانده که حاکمیت هرگز قصد باز کردن مسیر را ندارد ولی این به آن معنی نیست که جامعه غیر از اندیشه اصلاح‌طلبی راه دیگری دارد. و یا این مسیر باز نمی شود.

از یک سو گروهی در جریان حاکمیت مقاوم ایستاده که هیچ نوع اصلاحی ایجاد نشود و از طرف دیگر، اپوزیسیون ایرانی هم فقط سرنگونی می طلبد که قابل اجرا نیست، این دو سر طیف یعنی حاکمیت و اپوزیسیونِ متصلب نمی توانند جامعه را راضی کنند. 

طبیعی است که تفکر اصلاح‌طلبی دایره وسیع تری پیدا می‌کند که می‌تواند جایگزین این دو سر افراطی باشد و مطالباتی را در ذهن جامعه قرار دهد و آن مطالبات را بخواهد عملی کند./منیبان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها