جلب اعتماد مردم را با تغییر وزرا شروع کنید

تغییر وزرا شاید راه حل و حتی می تواند پاسخ مناسبی به اعتراضات مردم باشد و این پیام را به مردم بدهد که صدای اعتراضات شما را شنیدیم و درصدد حل مشکلات هستیم.

جلب اعتماد مردم را با تغییر وزرا شروع کنید

 سرمایه مردم در بورس نسوخت بلکه وارد حساب حدود ۲۰ شرکت و مجموعه اقتصادی شد!

احمد علیرضابیگی گفت:

در زمان روحانی بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان وارد بازار سرمایه شد و با پاسخ درستی روبرو نشد.

دولت بعد از این اتفاق به راحتی به مردم گفت که سرمایه شما سوخت و به باد رفت در حالیکه ما می دانیم تمامی این رقم وارد حساب حدود ۲۰ شرکت و مجموعه اقتصادی مشخص شد.

تجربه ما از دولت قبلی این بود که کلید حل تمامی مشکلات اقتصادی را در سبد ارتباط با غرب گذاشته بود. دولت آقای رییسی هم درست در نقطه مقابل عمل می کند و کلید حل تمامی مشکلات را در سبد تعامل با شرق نهاده است و این دقیقا ادامه راه دولت قبلی است در حالیکه نظام بین الملل نیازند روابط متوازن است.

سیاست روابط بین الملل در جمهوری اسلامی ایران بر پایه سیاست کلی "نه شرقی، نه غربی" بنا نهاده شده است،

ما اگر به دنبال ارتباط با جهان هستیم باید ابتدا تکلیف خود را با مردم روشن کنیم زیرا بدون مردم اگر وارد هر ارتباط بین المللی بشویم طرف های ما به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی به ما بی اعتنایی خواهند کرد یا دست برتر را در مذاکره با ما خواهند داشت.

متاسفانه سیاستمداران ما حتی تمایل ندارند این مساله را تشخیص بدهند زیرا اگر به دنبال تشخیص یا حل مساله بودند به دنبال کسب یک داده کمی و اطلاعات دقیق از آرا و نظرات مردم بودند و با استناد به مراسمات و راهپیمایی ها در مورد نظر مردم قضاوت و سلیقه سیاسی آنها را حدس نمی زدند.

مجموع این اتفاقات باعث می شود تا نظام بین الملل نیز با ما رفتار مناسبی نداشته باشد و تصمیمات سیاسی دولت ها را بدون پشتوانه مردمی تلقی کند.

این وضعیت که محبوبیت و مقبولیت دولت در آن مورد سوال است، در اعتماد نظام بین الملل نسبت به ما نیز خدشه وارد می کند و ما خودمان را از مشارکت مردم محروم کرده ایم و اکنون نیز راه برون رفت از این مساله بازگشت به نقطه ای است که از همان نقطه دچار اشتباه شده ایم.

تغییر وزرا شاید راه حل باشد که قانون برای ما پیش بینی کرده است. قانون اساسی و ظرفیت های آن به ما این امکان را می دهد. حتی می تواند پاسخ مناسبی به اعتراضات مردم باشد و این پیام را به مردم بدهیم که صدای اعتراضات شما را شنیدیم و درصدد حل مشکلات هستیم. این باعث می شود تا آرامش به فضای سیاسی اجتماعی کشور بازگردد و اصلاحات بعدی در حوزه های اقتصادی با همراهی مردم به راحتی انجام گیرد و التهاب از جامعه کاسته شود./ رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها