آقای رئیسی، چگونه می خواهید این ننگ هایی که در دولت شما بوجود آمده را پاک کنید؟

آقای رئیسی، شما چگونه می خواهید این ننگ هایی که در دولت شما بوجود آمده را پاک کنید؟ خجالت آور است؛ دم از اضافه کردن یارانه ها، می زنید! آیا از قیمت کالاهای مایحتاج عمومی که چند صد برابر گران شده است، اطلاع دارید؟

آقای رئیسی، چگونه می خواهید این ننگ هایی که در دولت شما بوجود آمده را پاک کنید؟

نقدی بر پیام نوروزی آقای رئیسی در مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران

ضمن تبریک سال نو بر همه آحاد ملت ایران؛

آقای رئیسی در پیام نوروزی خود مدعی شدند، ظرف دو سال گذشته توانسته است به پیشرفت‌های خارق العاده‌ای در سطوح مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و بین المللی دست یافته‌اند.

بعنوان شهروند ایرانی که جان و مال و سرمایه ام را قبل از پیروزی انقلاب فدای انقلاب اسلامی کرده و بعد از انقلاب نیز یکی از حامیان اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده ام، می خواهم ادعاهای آقای رئیسی را منصفانه نقد کنم.

آقای رئیسی فرمودید که دولت شما به هیچ جناح، حزب و گروهی وابستگی ندارد، این فرمایشات شما صددرصد صحیح نیست، دولت مردان شما از دهدار، شهردار، بخشدار، فرماندار و استاندار گرفته تا وزیر و معاونین تان همه از یک جناح آنهم جناح اصولگرای تند هستند. حتی باهنر و لاریجانی را هم قبول ندارند،

غیر از خودشان و همفکرانشان همه ملت ایران را غیرخودی می دانند.

حال شما که لباس پیغمبر به تن دارید، چگونه چنین ادعایی را در روز روشن جلو چشمان ۸۵ میلیون جمعیت ایران بیان می کنید.

تمام خدمات دولتهای پیشین را همچون تونل زاپ برای احیای دریاچه ارومیه و یا هزار کیلومتر آزاد راه و یا طرحهای کلان ملی را بنام دولت خود مصادره کرده اید. برای این طرحها هزاران میلیارد تومان از جیب این ملت در دولتهای قبل هزینه شده است.

ادعا کردید درصد بیکاری را پائین آوردید و حدود یک میلیون شغل بقول وزیر رفاه و کار و امور اجتماعی تان ایجاد کردید. حال اعلام کنید در کدام بخشهای تولیدی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی موفق به ایجاد اشتغال شده اید؟ شما چگونه می خواهید این ننگ هایی که در دولت شما بوجود آمده را پاک کنید؟

هزینه مسکن چند صددرصد و اجاره بها غیرقابل باور شده است، تمام دلالان ارز، خودرو و مسکن را یک شبه و یا در عرض چند ماه تیلیاردر کرده اید اما اکثریت ملت ایران، کمرشان زیر بار تورم ۴۰۰ درصدی نه ۴۴ درصدی شکسته است.

خجالت آور است؛ دم از اضافه کردن یارانه ها، می زنید! آیا از قیمت کالاهای مایحتاج عمومی که چند صد برابر گران شده است، اطلاع دارید؟

آقای رئیسی اصلا میدانید براثر این تحریمها که در این چند سال برای دور زدن آن چند صد میلیارد دلار به جیب رانت خواران ریختید، چه اتفاقی افتاده است؟

مگر بخش خصوصی فقط دو سه هزارشرکت دانش بنیان است؟

ملت ایران امنیت اقتصادی و رونق اقتصادی در سایه رابطه بین المللی درست با کلیه کشورهای جهان را از شما و دولتتان می خواهند.

رونق تولید در سایه تامین مواد اولیه و تامین ارز میسر میشود، به مردم ایران بگویید شعار سال رهبری را چگونه میخواهید محقق کنید؟

هیچ کسی حق ندارد خواسته های بحق اکثریت ملت ایران را قربانی امیال اقلیتی که از دولت شما حمایت می کنند قربانی کند.

کار را به جایی رساندید که قطر و عمان در دنیا برای ایران لابیگری می کنند.

بجای تخطئه کردن سیاستهای مرحوم هاشمی رفسنجانی و خاتمی و حتی احمدی نژاد و روحانی، به خصوص سیاستهای منطقه ای آنها، چه کرده اید؟

تندروهای حکومتی و اجرایی را از گردونه کارهای مهم خارج کنید، همه چیز را از چشم دشمنان خارجی نبینید، دوستان دشمن نما تصمیم گیرندگان اصلی امور شده اند.

برای نجات ایران و منافع ملی یک راه بیشتر نمانده است و آن هم استعفای دسته جمعی دولت سیزدهم است.

بعد از ۴۴ سال این نتیجه حاصل شده است که دبیرشورای عالی امنیت ملی با اختیارات تام در صحنه بین المللی برای رفع هر گونه تنش منطقه ای فعال شود!؟

اسماعیل ابراهیمی_ فعال سیاسی و اقتصادی ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها