خاتمی: نوروز باید اسلامی باشد، چهارشنبه سوری هم از اقدامات نابخردانه است

ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود. منتها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد. چهارشنبه سوری که می‌توان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است.

خاتمی: نوروز باید اسلامی باشد، چهارشنبه سوری هم از اقدامات نابخردانه است

ایسنا: حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: آفرین بر شما که در تولد امام زمان علیه‌السلام سنگ تمام گذاشتید، بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مسجد جمکران رفتند، این تنها یک اعتقاد شیعی نیست بلکه یک اعتقاد بین‌المللی عالم است.

خطیب این هفته نماز جمعه تاکید کرد: باور داریم روزی ستمگران و ظالمان می‌روند و تنها مهدی فاطمه حاکم بر جهان خواهد شد. این باور دینی ماست، روزی خواهد رسید که از استکبار و دول استکباری خبری نخواهد بود. روزی خواهد رسید که از آمریکا خبری نخواهد بود، چه ما باشیم و چه نباشیم. روزی فرا رسید خواهد رسید که اسرائیل غاصب روی زمین نخواهد بود.

خاتمی درباره مسمومیت‌های دانش آموزان در مدارس گفت: حادثه‌ای این روزها فراگیر شده است روزهای اول فقط قم بود و الان همه شهرها را فراگرفته است. مسمومیت‌های پیاپی دانش آموزان مخصوصا در مدارس دختران صورت می‌گیرد. سران اغتشاش ۳ برنامه داشتند اولینش آوردن مردم کف خیابان بود که به نوجوانان فریب خورده گفته بودند شما یک هفته کف خیابان بیایید کار نظام تمام است که شتر در خواب ببیند پنبه دانه.

وی ادامه داد: دومین اقدام جنگ مسلحانه بود که آذرماه فراخوان دادند که کسی هم نشنید. سومین کار هم اذیب پیاپی است و من مسمومیت‌هایی که واقعا هست را از این ایذایی می‌بینم.

خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به در پیش بودن نوروز و چهارشنبه سوری تصریح کرد: ما با شادی مردم نه تنها مخالف نیستیم، بلکه نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای همه مردم است. ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود. منتها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد. سنت‌های خوب نوروزی مثل تمیز کردن خانه، شهر، صله رحم، کینه زدایی از دل و ... را پاس می‌داریم منتها به همه به خصوص جوانان می‌گوییم که دنبال شادی بخردانه باشند. شادی که عقل بگوید بارک الله، چهارشنبه سوری که می‌توان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است و می‌بینید که هنوز چهارشنبه سوری نیامده، ولی تعدادی از نوجوانان و جوانان بخاطر حوادث ناشی از این موضوع آسیب دیده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها