قبل از رئیسی هم مملکت گل و بلبل نبود، اما الان شرایط بدتر از قبلا شده

پیش از اینکه آقای رئیسی در راس قوه مجریه قرار بگیرند هم، اوضاع اقتصادی کشور گل و بلبل نبود، اما اعتقاد دارم از آن روزها، وضع بدتر شده است.

قبل از رئیسی هم مملکت گل و بلبل نبود، اما الان شرایط بدتر از قبلا شده

 شیوا قاسمی‌پور نماینده مریوان در مجلس یازدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: در اینکه وضعیت موجود، روز‌های بد اقتصادی کشور و معیشتی مردم را به ما نشان می‌دهد، جای هیچ شکی نیست و شاید اگر فرد دیگری هم روی کار بود، خیلی وضع، تفاوت چندانی با امروز نداشت.

 

*قبل از رئیسی هم اوضاع اقتصادی گل و بلبل نبود

وی می‌گوید: پیش از اینکه آقای رئیسی در راس قوه مجریه قرار بگیرند هم، اوضاع اقتصادی کشور گل و بلبل نبود، اما اعتقاد دارم از آن روزها، وضع بدتر شده است. هر فردی در راس امور اجرایی کشور قول می‌دهد، باید پای قول خود بایستد و منابع و لوازم موجود برای تحقق آن وعده‌ها را ایجاد و قولش را در زمانی خاص، محقق کند. حال اگر مدیری، وعده داد و شرایط طوری رقم خورد که نتوانست به وعده یا وعده‌هایش عمل کند، با شهامت بیاید و بگوید «نتوانستم» یا دست‌کم شفاف‌سازی کند چرا نتوانست.

 

*شرایط معیشتی مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: وضعیت کنونی کشور نشان از این دارد که شفاف‌سازی یا اقناع‌سازی آن‌طور که نیاز بوده برای جامعه صورت نگرفته که اگر به آن عمل می‌شد، وضع این نبود. اکنون مردم خیلی نمی‌دانند چه می‌خواهد در آینده برایشان رقم بخورد، و متاسفانه شرایط اقتصادی و معیشتی مردم هم روز به روز سخت‌تر و بدتر می‌شود.

قاسمی‌پور می‌گوید: به نظر من، بیشتر مسئولان قبول دارند که اگر مشکلات اقتصادی تا این اندازه در کشور ریشه ندوانده بود، با این حجم از سطح اعتراضات مواجه نبودیم. حال، وقت گروکشی یا تقصیر را گردن دیگری انداختن نیست. اکنون برای بهبود اوضاع اقتصاد مملکت و حفظ کیان نظام، همه باید وارد گود شوند و تا می‌توانند به کشورشان کمک کنند.

 

دولت برای استفاده از ظرفیت‌ها، سلیقه‌ای عمل نکند

عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید: اگر اعلام می‌کنم همه پای کار بیایند، این وظیفه دولت است که این بستر را ایجاد کند تا همه احساس خودی بودن داشته باشند و اینکه مردم باور کنند که می‌توانند نظر دهند تا به لطف این رویکردها، وضع کشور و مردم بهبود پیدا کند.

او می‌گوید: اگر حفظ کیان نظام مهم است، فرقی نمی‌کند چه کسانی می‌توانند به موضوع ورود پیدا کنند، یعنی دیگر در این‌جا نباید بحث دولت، اصولگرا یا اصلاح‌طلب باشد. دولت نباید در دعوت این ظرفیت‌ها، سلیقه‌ای عمل کند و بگذارد همه سهم خودشان را به کشور ادا کنند.

قاسمی‌پور می‌گوید: برخی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا با شرایط فعلی می‌توانیم از این پیچ تاریخی عبور کنیم؟ در جواب این افراد می‌گویم، ما روز‌های بدتر از این را هم دیده بودیم. زمان هشت سال جنگ تحمیلی، همه دنیا علیه ما بودند و ایران تک و تنها توانست از این بحران عظیم به سلامت عبور کند. اکنون وضع به نسبت آن روز‌ها خیلی بهتر است و باور داشته باشیم با خردجمعی و اتحاد می‌توانیم روز‌های بهتر را رقم بزنیم، اما باز هم می‌گویم در این بین، نقش دولت سیزدهم، حیاتی است، زیرا آن‌ها باید بخواهند که این فضای وحدت و همدلی ایجاد شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: نگاهی به عملکرد مردم در گذشته نشان می‌دهد آن‌ها به خوبی به وظایف خود عمل کرده‌اند و به نوعی دین خودشان را به میهن ادا کردند و اکنون نوبت دولت است که عمل کردن به دین خود را در میدان عمل نشان دهد تا در ادامه مردم هم این واقعیت را درک کنند.

او می‌گوید: اکنون همه مسئولان باید جوابگوی شرایط موجود باشند. به طور مثال در ایران، ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل شده، قرار نیست فقط نمایندگان این دوره پاسخگو باشند، چون چندصد نفر نماینده دیگر هم با قانون‌گذاری و نظارت خود، در ایجاد شرایط کنونی دخیل بودند.

 

تیم اقتصادی رئیسی انسجام ندارد

قاسمی‌پور می‌گوید: به عنوان یک نماینده مجلس، به رویه تیم اقتصادی دولت انتقاد دارم. متاسفانه گاهی می‌بینیم که در تیم اقتصادی دولت، یک نفر صحبتی را مطرح می‌کند و روز بعد، فرد دیگری در نقض آن صحبت، حرف به میان می‌آورد. این تشتت باعث شده وضع به این شکل دربیاید. اگر قرار باشد اوضاع و احوال اقتصادی کشور بهبود پیدا کند، حتماً تیم اقتصادی باید انسجام خودش را به دست آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان می‌گوید: به احتمال فراوان، آقای رئیسی می‌خواهد در دوره بعد ریاست جمهوری هم نامزد شود، حال اگر می‌خواهد در این عرصه سیاسی به موفقیت برسد، باید در این ایام، مردم را راضی کند و یکی از عمده عوامل رضایت مردم، در گرو کاهش تورم و نظم و نسق گرفتن بازار است.

نماینده مریوان می‌گوید: مشکلات معیشتی مردم، عمده دلیل مراجعات آن‌ها به ما است. حتی نمی‌توانم بگویم آن‌ها مطالبه اقتصادی دارند، زیرا دنبال این هستند که اول شکم خود را سیر، تا بعد از آن، دغدغه‌های اقتصادی خود را مطرح کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها