حتی نحوه توزیع چراغ نفتی و بخاری برقی هم ناعادلانه و نامنظم بود!

تعدادی چراغ نفتی و بخاری برقی را توزیع کرده بودند، اما این نحوه توزیع به شدت ناعادلانه و نامنظم بود و به جای آنکه چراغ‌ها را محترمانه تحویل کسانی که گاز آن‌ها قطع شده بود بدهند، در چند نقطه از شهر به صورت فله‌ای با مبلغی پول توزیع شده بود که بعدا آن رایگان اعلام کردند!

حتی نحوه توزیع چراغ نفتی و بخاری برقی هم ناعادلانه و نامنظم بود!

در هفته‌ی گذشته کشور با موج شدید سرما روبه رو شد که باعث شد گاز برخی مناطق کشور قطع شود. یکی از این مناطق تربت جام بود که با ۱۶ هزار مشترک گاز با قطعی مواجه شدند.

در این خصوص جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی به جماران گفت، اگر روزی از حوادث غیرمترقبه غافلگیر نشویم غافلگیر می‌شویم که چرا غافلگیر نشدیم! مدیریت علمی، صحیح و عاقلانه در بخش‌های مختلف کشور مشاهده نمی‌شود و البته این مختص به دولت فعلی نیست و این مشکلات ریشه‌دار بوده و طی این سال‌ها نهادینه شده است.

 

ضعف مدیریتی در بحران تربت جام مشهود بود

وی با بیان اینکه ضعف مدیریتی در این بحران مشهود بود، ادامه داد: در بازدید میدانی که از منطقه داشتم، تعدادی چراغ نفتی و بخاری برقی را توزیع کرده بودند، اما این نحوه توزیع به شدت ناعادلانه و نامنظم بود و به جای آنکه چراغ‌ها را محترمانه تحویل کسانی که گاز آن‌ها قطع شده بود بدهند، در چند نقطه از شهر به صورت فله‌ای با مبلغی پول توزیع شده بود که بعدا آن رایگان اعلام کردند! به خاطر وجود این نوع اتفاقات مردم به شدت عصبانی بودند و روبه روی هلال احمر و مصلا تجمع کردند و صحنه‌های زشتی که در خور مردم استان و کشور نبود را مشاهده کردیم که متاسفانه رسانه‌های خارجی این تصاویر را مخابره کردند و ضعف مدیریتی ما را به رخ کشیدند و این ضعف مدیریتی ستاد بحران در تربت جام و استان مشهود و کاملا درست بود.

وی در مورد کمک دولت به خط گازرسانی در استان گفت: موضوع دیگر بحث قطع آب بود که بعد از رفع قطعی گاز با آب مواجه شدیم؛ آن چه که من مشاهده کردم این بود که پمپ‌های آب در منطقه از مدار خارج شده بود، چرا که اداره آبفا آنجا نظارت نداشته و متوجه خالی شدن مخزن نشده بود و از طرفی، ترکیدگی لوله به دلیل سرمای بیش از حد زمین رخ داده بود. این امر باعث شده بود که آب به سطح نیاید و دلیل آن هم قابل تشخیص نباشد. این مسأله باعث شد ۲۴ ساعت با قطعی آب مواجه شویم.

رحیمی با بیان اینکه این مشکل با تأمین تانکر و توزیع آب حل شد، یادآور شد: امروز مشکلی بابت آب و گاز نداریم. من از اداره گاز تربت جام و بخش‌های مختلفی که کنار مردم کمک کردند و از وزیر نفت که به منطقه آمدند و مشکل گاز را حل کردند و مبلغ قابل توجهی به عدد ۵۵۰ میلیارد تومان برای تغییر خط لوله‌ی تربت جام و وصل مسیر مستقیم به سرخس اختصاص دادند کمال تشکر را دارم و امیدواریم مراحل اجرایی آن سریع‌تر انجام شود و برای سال‌های بعد مشکلی نداشته باشیم.

 

 

هیچ کس در کشور شهروند درجه دوم نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص برخورد با توهین کنندگان به علما و اعتقادات مردم اهل سنت گفت: در خصوص حوادثی که طی چند ماه اخیر در کشور رخ داد، چه در مجلس و چه در میان علما و مردم دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. اطلاعیه‌ای در حمایت از مردم و حواث رخ داده در زاهدان و مولوی عبدالحمید بود داده شد. علمای اهل سنت دیدگاه‌های خود را در تریبون نماز جمعه و بیانیه‌ها بیان می‌کنند؛ ممکن است بخش‌هایی از این را بپذیریم و بخش‌هایی را نیز نپذیریم، اما هرگونه نقد و بیان اصلاحی باید با حفظ حرمت و احترام باشد. هیچ کسی در کشور نه شهروند درجه دوم است و نه کسی در جایگاهی است که بخواهد با این لحن آنان را مورد هتاکی قرار بدهد. از مسئولان امنیتی و قضایی استان خراسان درخواست دارم برای حفظ امنیت و وحدت به این افراد اجازه ندهند به علما، مردم و اعتقادات مذهبی آن‌ها توهین کنند و علما و اعتقادات مردم ما را ملحد تلقی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها