چرا ندیدیم یک مامور را دادگاهی کنند و بگویند چرا تیراندازی کردی؟ چرا کشتی و مجروح کردی؟

ندیدیم یک مامور را دادگاهی کنند و بگویند چرا تیراندازی کردی؟ چرا کشتی و مجروح کردی؟ چرا ارعاب ایجاد کردی؟ متاسفانه در برخورد‌ها کمال بی‌عدالتی را می‌بینیم.

چرا ندیدیم یک مامور را دادگاهی کنند و بگویند چرا تیراندازی کردی؟ چرا کشتی و مجروح کردی؟

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی به رویداد۲۴ می‌گوید: یک بدبینی و سوءظن در میان جامعه گسترش پیدا کرد و ضربه سنگینی به باور‌ها و اعتقادات دینی مردم وارد شد که فکر نمی‌کنم به سادگی قابل جبران باشد و در دهه‌های آینده بزرگان هرچقدر تلاش کنند، باز هم نمی‌توانند آن را ترمیم کنند زیرا متاسفانه در کشور ما هیچ موضوعی ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی نمی‌شود.

 

برخی مسئولان کمبودهایشان را با قداست و توسل به مفاهیم ارزشی جبران می‌کنند

منتجب‌نیا می‌گوید: اغلب مسئولین دچار غرور و خود بزرگ‌بینی هستند. آن‌ها احساس عدم نیاز به مردم و صاحب‌نظران دارند و از این منظر متاسفانه خودشیفته‌ترین و ناکارآمدترین مسئولان را بعد از انقلاب در دوره فعلی داریم. نکته پنجم سوءاستفاده از مفاهیم ارزشی و دینی است. مردم به باور‌های دینی‌شان اعتقاد دارند اما متاسفانه برخی مسئولان از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند و کمبودهایشان را با قداست و توسل به مفاهیم ارزشی، جبران می‌کنند. آسمانی کردن مسئولان و تقدس‌گرایی فراوان است و مردم به چشم می‌بینند که چگونه برخی دین را ابزار قرار داده‌اند. به همین دلیل است که مردم می‌گویند این دینی را که آقایان ترویج  می‌کنند اصلا قبول نداریم.

 

ماموران خاطی را هم محاکمه کنید و عدالت را نشان دهید

او می‌گوید: در حوادث اخیر مردم و نیرو‌های نظامی به جان هم افتاده بودند. سوال این است که چرا قاضی باید یک گروه را به عنوان متهم قرار دهد  و با آن‌ها برخورد کند؟ دادگاه‌ها باید طرفین را به عنوان متهم دعوت کنند و بررسی کنند. ندیدیم یک مامور را دادگاهی کنند و بگویند چرا تیراندازی کردی؟ چرا کشتی و مجروح کردی؟ چرا ارعاب ایجاد کردی؟ متاسفانه در برخورد‌ها کمال بی‌عدالتی را می‌بینیم. از آقای اژه‌ای گلایه داریم که چرا برخی احکام ناعادلانه است. شما به مردم نشان دهید که ماموران خاطی را هم آورده‌اید و با آن‌ها برخورد کرده‌اید. در این صورت می‌توانید بگویید عدالت علی را اجرا کرده‌اید.

 

مردم را به زور می‌توان ساکت کرد، اما اقناع نه

منتجب‌نیا با بیان اینکه «نظام جمهوری اسلامی همه توان خود را به کار برد تا بحران ایجاد شده را جمع و مردم را ساکت کند، اما تا کنون نتوانسته مردم را قانع کند»، گفت: به زور می‌توان مردم را ساکت کرد، اما اقناع نه. آتش زیر خاکستر هنوز وجود دارد و با کوچکترین بهانه بار دیگر شعله‌ور می‌شود. دستگاه قضا و نیرو‌های امنیتی اگر از من دلخور می‌شوند، بشنود. باید بگویم نوع عملکردشان شعله‌ورتر کردن این بحران است. چرا نمی‌گذارید متهمان وکیل انتخابی داشته باشند؟ چرا هیات منصفه ندارند؟ از بزرگان کشور تقاضا می‌کنم نگذارند کار به جایی برسد که دیگر نتوان برای آن کاری کرد. از خدا بترسید و به نظرات نخبگان گوش بدهید. این همه عجله در اعدام برای چیست؟ افرادی داریم که سال‌ها در زندان هستند که حکم اعدام دارند و شما می‌گویید بروید و رضایت بگیرید. خب چه دلیلی دارد که اینقدر سریع اعدام می‌کنید؟ اگر منظورتان این است که غائله را بخوابانید و مردم را بترسانید اصلا عاقلانه و مشروع نیست و به هدفتان نخواهید رسید.

دبیر کل حزب جمهوریت خطاب به مسئولان می‌گوید: شما وظیفه دارید شرایط رفاه را برای مردم ایجاد کنید، رفاه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی اما این مسئله انجام نشده و شرایط طوری است که برخی علما هم از دست شما ناراضی هستند و از ترس آبرو چیزی نمی‌گویند. متاسفانه این دولت توان اداره کشور را ندارد. به قول امام این‌ها حتی یک نانوایی را هم نمی‌توانند اداره کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها