مشکلات ما از زمانی آغاز شد که ما خودمان را بی نیاز از پشتوانه مردمی حس کردیم

مشکلات ما از زمانی آغاز شد که ما خودمان را بی نیاز از پشتوانه مردمی حس کردیم. فارغ از سمتگیری های سیاسی، همه به این مطلب اذعان دارند که ما باید به مردم رجوع کنیم.

مشکلات ما از زمانی آغاز شد که ما خودمان را بی نیاز از پشتوانه مردمی حس کردیم

 دکتر علیرضابیگی: مردم از تقسیم‌بندی‌های سیاسی عبور کرده‌اند/ تنها راه، بازگشت به مردم است

 

*مجری: آقای دکتر بیگی؛ شما به عنوان نماینده اصولگرایان مجلس از جمله معدود نمایندگانی هستید که موضوعات را به راحتی نقد می کنید و شاید نسبت به موضوعاتی که دارد اتفاق می افتد، دیدگاه های خیلی تند و تیزی دارید. آیا در این اظهارنظرهایتان گوشه چشمی هم به شورای نگهبان و تایید صلاحیت برای مجلس آینده دارید یا خیر؟

دکتر علیرضابیگی: حالا این تقسیم بندی که شما در مورد اصولگرایی و اصلاح طلبی مطرح می کنید، ملت ما از این تقسیم بندی سالهاست عبور کرده اند. آنچه که مربوط به بنده است، من به عنوان نماینده مردم و کسیکه این رسالت و مسئولیت بر دوشم قرار گرفته، سعیم بر این است که این مسئولیت را بدرستی انجام بدهم.

افکار عمومی هم شاهد قضیه هستند که مواضعی که اتخاذ شده با کمترین خدشه و ایراد مواجه بوده یعنی از ابعاد مختلف، چه در دولت آقای روحانی و حوادثی که در آن زمان رخ داد و موضعگیری هایی که در آن زمان داشتم؛ از حادثه قطار تبریز، از واگذاری های خصوصی سازی، ماشین سازی، کشت و صنعت مغان، هپکوی اراک، کشت و صنعت هفت تپه، دادگاه ها و محکمه هایی که من داشتم، صرفا و صرفا با انگیزه نمایندگی ملت ایران، نه با نگرش تنگ و محدود حزبی و سیاسی، اتفاق افتاده است.

در دولت آقای رئیسی هم به همین ترتیب است یعنی با تکیه بر رسالت و مسئولیتی که وکالت ملت ایران بر دوش ما گذاشته، موضعگیری ها اتفاق افتاده و تاب نیاوردن مسئولین مربوطه در قبال بیان واقعیات و مطالبات مردم را به هر حال صحیفه تاریخ ثبت و ضبط کرده است. یعنی وقتی من در جلسه شورای عالی استان در خدمت آقای رئیس جمهور، در حالی که نمایندگی 5 نفر از نمایندگان تبریز را بر عهده داشتم و بنا بود بیان من مطالبات و خواسته های مردم آذربایجان شرقی و حوزه انتخابی ما؛ تبریز، اسکو و آذرشهر باشد و خدمت آقای رئیس جمهور بیان بکنم.

بالاخره وقتی بی مهری و عدم توجه ایشان را مشاهده کردیم، چون من حس کردم که بی ادبی به ساحت ملت و نمایندگان ملت است، من هم ناچار شدم این رفتار را با بی ادبی پاسخ بدهم و با اعتراض جلسه را ترک کنم. ممکن است این نوع مواجهه دارای هزینه هم باشد، قطعا هزینه دارد، پیامدها و بازتاب هایی را دارد ولی در میثاقی که ما با مردم بستیم، بالاخره این هزینه ها هم قابل تصورو پیش بینی هست.

حالا شورای نگهبان به عنوان یک نهاد اصلی در موضوع انتخابات، چه ریاست جمهوری و چه انتخابات مجلس شورای اسلامی، حتما بایستی این ظرفیت را در خودش فراهم کند تا از زبان کسانیکه دل در گرو انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دارند، مسائل مختلف را بشنود. ما آدم های شناخته شده ای هستیم و در عین حال کیسه ای هم برای این مسئولیت ها و عناوین ندوخته ایم. اگر کیسه ای دوخته بودیم حتما باید ملاحظه می کردیم ولی الان به فضل الهی کیسه ای ندوخته ایم و از این جهت راحت هستیم.

 

مجری: آقای دکتر در این 43 سال گذشته، جریان های مختلف سیاسی، ــ حالا من به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم بندی نکنم ــ به نوعی امتحان خودشان را پس داده اند. شما در فرمایشات خودتان اشاره کردید به موضوعی که آقای قالیباف دارد تحت عنوان "حکمرانی نو" مطرح می کند. فکر می کنید راهکار تغییر، همین تفکر است؟ که ما از یک جریانات فکری جدیدی، موضوعات سیاسی مان را آغاز کنیم؟

دکتر علیرضابیگی: فارغ از جریانات سیاسی، ما بایستی به یک اصلی که دنیا به آن گردن نهاده که همان ابتنا و اعتنا به مردم و آراء مردم است، گردن بنهیم. مشکلات ما از زمانی آغاز شد که ما خودمان را بی نیاز از پشتوانه مردمی حس کردیم. الان هم هر جریان سیاسی به غیر از این بخواهیم مطرح کنیم، حتما نمی تواند خودش را به عنوان یک جریان سیاسی معتبر و مقبول قلمداد کند. فارغ از سمتگیری های سیاسی، همه به این مطلب اذعان دارند که ما باید به مردم رجوع کنیم. بازگشت به مردم باید صورت بگیرد و از این قهر عمیق اجتماعی و سیاسی که پیش آمده و مرتب هم دارد عمیقتر می شود، بایستی از آن پرهیزکرد.

هر چقدر عمق قهر اجتماعی و سیاسی بیشتر می شود، از پشتوانه قدرت و توانایی جمهوری اسلامی ایران با همه قابلیت ها و ظرفیت هایی که در عرصه های مختلف نظامی، جهانی، موقعیت استراتژیکی و سوق الجیشی که دارد ولی این پشتوانه قوی مردمی است که سبب پویایی، رجحان و برتری ما بر همه مشکلات خواهد بود و تا زمانی که به آن برنگردیم، احزاب سیاسی و جریانات سیاسی هم نمی توانند رنگ و بویی داشته باشند./دولت بهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها