تهدیدها و فشارهای غرب هیچ تاثیری بر تصمیمات ما ندارد

مداخله در امور داخلی ایران بدون واکنش نمی‌ماند و ایران تحت تأثیر برخی از تهدیدها و فشارهایی که با هدف اخذ امتیاز از تهران صورت می‌گیرد، قرار نمی‌گیرد.

تهدیدها و فشارهای غرب هیچ تاثیری بر تصمیمات ما ندارد

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ما به همکاری‌های منطقه‌ای مبتنی بر اصول و منافع مشترک و همچنین سیاست همسایگی پایبند هستیم .

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در آغاز نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران داخلی و خارجی به مبارزات ارزشمند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدا در مسیر مقاومت علیه توطئه‌ها و سلطه بین‌الملل در منطقه و تروریسم داعشی اشاره کرد.

کنعانی همچنین در این نشست بار دیگر با انتقاد از موضع‌گیری برخی از مقامات غربی در مورد تحولات و ناآرامی های اخیر در ایران گفت: لیست تحریمی جدیدی را امروز مرتبط با اتحادیه اروپا ، برخی از شخصیت های اتحادیه اروپا و همچنین تحریم‌هایی را در مورد برخی از نهادهای انگلستان و برخی از شخصیت‌ها و مقامات این کشور اعلام و اعمال می‌کنیم .

وی ادامه داد: مداخله در امور داخلی ایران بدون واکنش نمی‌ماند و ایران تحت تأثیر برخی از تهدیدها و فشارهایی که با هدف اخذ امتیاز از تهران صورت می‌گیرد، قرار نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ایران درخواست مستشار نظامی از روسیه کرده است، گفت: همانطور که بارها گفته‌ام همکاری ایران با روسیه براساس منافع مشترک در زمینه‌های مختلف در حال گسترش است. همکاری‌های دفاعی روسیه و ایران نیز بخشی از همکاری‌های سازنده دو کشور در چارچوب منافع دو کشور است و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار پرسش کننده مبنی بر این‌که این رسانه ها اعلام کردند که ایران این مستشاران را برای سرکوب اعتراضات در ایران و دادن آموزش‌های لازم در این زمینه درخواست کرده است، گفت: این حرف‌های سیاسی رسانه‌های معلوم‌الحال است و توجهی به آن نباید بشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که به نظر می‌رسد موضع ایران در ارتباط با چین و بیانیه مشترکی که با شورای همکاری خلیج فارس به امضا رسانده موضع نرمی بوده و اقدام قاطعی در برابر این اقدام چین و مطالب مطرح شده در آن بیانیه علیه ایران صورت نگرفته است و از دیگر سو روابط ایران با چین را در بستر این تحولات را چه طور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: 

رابطه ایران با کشور چین در سایه وجود اراده سیاسی دو کشور مبتنی بر منافع و مسائل مشترک در حال گسترش است و در همین چارچوب امروز میزبان هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی از چین در ایران خواهیم بود که این سفر با هدف گسترش مناسبات دو کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که نگاه ما در ارتباط با چین، نگاه ما در مسیر توسعه مناسبات دو کشور است و آیا این هدف مشترک تهران – پکن است، ادامه داد: همانطور که پیش از این گفتم در ارتباط با موضوعات منافع اساسی ایران و تمامیت ارضی کشور با هیچ طرفی مصالحه نمی‌کنیم و نسبت به ادعاها و مسائل منتشر شده در این زمینه واکنش جدی نشان می‌دهیم و از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک برای پیشبرد منافع دو کشور استفاده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به خبرنگار پرسش کننده ادامه داد: در ارتباط با موضوع مطرح شده از سوی شما موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردیم. 

وزارت امور خارجه بلافاصله وارد عمل شد سفیر چین در ایران را خواستیم و اعتراض خود را بیان کردیم. یادداشت اعتراضی دادیم در این زمینه جمهوری اسلامی ایران با جدیت عمل کرد و مواضع خود را بیان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها