شرمنده مردم هستیم!

یک نماینده مجلس گفت: غیراز شرمندگی و عذرخواهی از ملت، کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.

شرمنده مردم هستیم!

منیبان نوشت: باقرزاده، عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: بحث سوال و استیضاح از وزیر بهداشت وجود دارد اما این موضوع چه فایده‌ای برای مردم دارد؟ ... نبودن دارو در داروخانه‌ها چند علتی است اولین مورد مربوط به حذف ارز ترجیحی است. بنده به عنوان دبیر کمیسیون تلفیق بارها این نکته را گوشزد کردم که در شرایط فعلی کشور با توجه به عدم زیرساخت‌های مناسب، وجود مدیران نالایق و موارد دیگر نباید امسال ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی حذف شود اما نکته بنده را گوش نکردند و وضعیت فعلی شکل گرفت. 

علی اصغر باقرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در واکنش به برخی خبرها مبنی بر نبودن دارو در داروخانه‌ها گفت: واقعیت این است که مردم به داروخانه‌ها مراجعه کرده و مشاهده می‌کنند دارو وجود ندارد اینکه بگوییم وضعیت خوب است کار درست نمی‌شود. نبودن دارو در داروخانه‌ها چند علتی است اولین مورد مربوط به حذف ارز ترجیحی است. بنده به عنوان دبیر کمیسیون تلفیق بارها این نکته را گوشزد کردم که در شرایط فعلی کشور با توجه به عدم زیرساخت‌های مناسب، وجود مدیران نالایق و موارد دیگر نباید امسال ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی حذف شود اما نکته بنده را گوش نکردند و وضعیت فعلی شکل گرفت.

او در ادامه با اشاره به عوامل نبودن دارو در کشور افزود: علت دیگر مربوط به سوء مدیریت است. 

مورد دیگر هم شامل فساد دستگاه‌های دولتی است به این ترتیب که دستگاه‌های مذکور مواد اولیه را نگه داشتند که این مواد گران شود سپس آن را وارد بازار کنند. لذا به دلیل نبودن مواد اولیه تولید دارو صورت نگرفت. همیشه در سخنرانی‌ها اعلام می‌کردیم که ۹۷ درصد داروهای نیاز داخل را خودمان تولید می‌کنیم اما امروز شاهد نبودن دارو در کشور هستیم.

باقرزاده در ادامه تصریح کرد: امیدوارم مجلس از طریق نیروی نظارتی خود به بهبود شرایط کمک کند و اوضاع بهتر شود. در حال حاضر به دلیل نبودن دارو شرمنده مردم هستیم و آنها حق دارند اما ما غیر از شرمندگی و عذرخواهی از پیشگاه ملت کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره نقش وزیر بهداشت در وضع به وجود آمده در بازار دارو خاطرنشان کرد: البته بحث سوال و استیضاح از وزیر بهداشت وجود دارد اما این موضوع چه فایده‌ای برای مردم دارد؟ یک زمانی داد می‌زدیم نمی‌توانید اما دولت و وزیر بهداشت می‌گفتند ما می‌توانیم در نتیجه الان مشاهده می‌کنیم که چه اتفاقی در بازار دارو افتاده است. در حال حاضر تنها می‌توانیم عذرخواهی کنیم و از کسانی که مقصر نبودن دارو هستند بخواهیم از پیشگاه مردم عذرخواهی کنند.

باقرزاده در پایان یادآور شد: شاید وزیر بهداشت بگوید بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد همکاری نکردند و به موقع ارز را ندادند اما بنده بارها این تذکر و هشدارها را به دولت دادم اما گوش شنوایی نبود در نتیجه الان شاهد این وضعیت هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها