پلیس از ابتدا گفت که کسی مهسا امینی را نکشته است

پلیس از ابتدا گفت که کسی مهسا امینی را نکشته، اما در عین حال همه مسئولان دستور پیگیری دادند؛ حالا در این شرایط برخی به هیچ وجه نمی‌خواهند قانع شوند و اسلحه به دست به خیابان می‌آیند.

پلیس از ابتدا گفت که کسی مهسا امینی را نکشته است

 محسن کوهکن در گفتگو با خبرآنلاین گفت: حاکمیت باید مطالبات مردم را با گفت‌وگو پاسخ دهد. در مجلس هفتم یک تجربه خوبی داشتیم؛ افراد مختلف از بازنشستگان و کارگران تا فرهنگیان و اعضای صنوف دیگر جلوی مجلس جمع می‌شدند و اعتراض می‌کردند و حتی تندی‌هایی هم ابراز می‌کردند.

برخی اعضای هیئت‌ رئیسه می‌رفتند و حرف‌های آن ها را می‌شنیدند و به آن‌ها می‌گفتند نماینده‌ای تعیین کنند تا بیاید و مطالبت‌شان را مطرح کند. نماینده‌های‌شان هم می‌آمدند و صحبت می‌کردند. به محض این‌که معترضان احساس می‌کردند صدایشان شنیده می‌شود، متفرق می‌شدند زیرا به آن‌ها احساس آرامش منتقل شده بود.

اتفاقا نیروی انتظامی هم امنیت تجمع آن‌ها را برقرار می‌کرد تا مشکلی پیش نیاید. خب اگر چنین نشود، طبیعی است ماجرا به سمت خشونت می‌رود و دشمنان هم ماهی خودشان را می‌گیرند. البته با راهپیمایی اخیر مردمی در محکومیت آشوب‌ها دشمن هم فهمید راه به جایی نمی‌برد و به قول امام سجاد(ع) خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را احمق قرار داده است. دشمن می‌خواهد جوان ما ناامید باشد و ما وظیفه داریم جوان‌مان را امیدوار به آینده کنیم که حتما در این صورت سطح اعتراض کاهش می‌یابد چه رسد به آشوب.

در موضوع خانم مهسا امینی مسئله روشن بود و برخی سعی کردند از آن ماجرا فتنه‌ای برپا کنند. وقتی فتنه برپا می‌شود حق و باطل در هم می‌آمیزد؛ در چنان شرایطی پیچیدگی‌هایی به وجود می‌آید. درست است که گفت‌وگو باید شکل بگیرد، در عین حال باید میان حق‌ و باطل هم تفکیک قائل شویم.

ما باید با «حق» گفت‌وگو کنیم والا با باطل که از ابتدا تکلیف خود را روشن کرده و برای آشوب به میدان آمده گفت‌وگویی نمی‌توان کرد. برخی فوت خانم امینی را بهانه‌ای کردند تا شرایط را ناامن کنند.

پلیس از ابتدا گفت که کسی آن خانم را نکشته، اما در عین حال همه مسئولان دستور پیگیری دادند؛ حالا در این شرایط برخی به هیچ وجه نمی‌خواهند قانع شوند و اسلحه به دست به خیابان می‌آیند، بحث دیگری است. آن‌ها خود را در برابر نظام قرار دادند و طبیعی است اگر کسی شلیک کرد، جوابش شلیک است. در اعتراضات اخیر مطالبه اقتصادی محور اصلی نبود اما مسلم است وضعیت موجود قیمت‌ها مردم را ناراضی کرده است.

من به هیچ‌وجه به آینده بدبین نیستم، اما تحقق آینده‌ای بهتر در گرو آن است که قضاوتی جامع درباره ۴۳ سالی که گذشت، داشته باشیم. بیاییم و واقعیت‌ها را بگوییم؛ بگوییم چه مشکلاتی در این چهاردهه وجود داشت و چه اقدامات مثبتی انجام شد. با صراحت هم بگوییم. وقتی همه‌چیز بیان شد با مردم صادقانه حرف بزنیم و بگوییم راهکار شما برای رفع مشکلات کنونی چیست؟ مطئمن باشید در چنین شرایطی مردم اعتماد می‌کنند زیرا احساس می‌کنند مسئولان دنبال رفع گرفتاری‌هایشان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها