اینترنت برای مردم عادی محدود و طبقه بندی می‌شود

باید یک سطح دسترسی خاص در اختیار کودکان و یک سطح دسترسی متفاوت به پزشکان، مهندسان، اساتید دانشگاه و دیگران قرار داد. در دنیا هم، همین گونه است.

اینترنت برای مردم عادی محدود و طبقه بندی می‌شود

رویداد۲۴ نوشت: لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره محدودیت‌های اینترنت و مسدودشدن اینستاگرام و واتس‌اپ می‌گوید: باید با مردم شفاف صحبت کنیم. مثلاً باید گفته شود به خاطر شرایط امنیتی کشور فعلاً صلاح است این دو سایت یا مثلاً این دو پلتفرم برای یک یا دو ماه فیلتر باشد و بعد رفع فیلتر خواهد شد یا اساساً بنا نداریم رفع فیلتر کنیم.

او می‌گوید: اشکال کار این است که مردم نمی‌دانند آینده چه می‌شود. وزیر ارتباطات باید این موضوع را مدیریت کند. وقتی یک فرد، وزیر می‌شود باید برنامه‌هایش را در حوزه‌های مختلف با متخصصان جلو ببرد. یعنی جایی که موضوع فرهنگی است از تیم فرهنگی مجرب و وقتی کار امنیتی است، با تیم امنیتی کاربلد هماهنگ شود بنابراین اینکه وزیر، با نیروهای متخصص، جمع‌بندی لازم در خصوص اتفاقاتی که در بستر اینترنت افتاده است را داشته باشد و نتیجه را شفاف به مردم بگوید، کار سخت و پیچیده‌ای نیست.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: اکنون فضای کشور در حال آرام‌شدن است و مطمئن باشید که مملکت همیشه امنیتی نمی‌ماند. فشاری که دشمن در روزهای ابتدایی گذاشته بود و فکر می‌کرد می‌تواند ایران را به مرحله‌ای برساند که سازش اتفاق بیفتد، شکست خورد. جمهوری اسلامی به این راحتی از پا درنمی‌آید. این فشارها برای این بود که در برجام، طرف مقابل، گل خود را به ما بزند تا نتیجه دلخواه‌اش اتفاق بیفتد، اما این اتفاق نیفتاد و جمهوری اسلامی مقتدر ظاهر شد. الحمدلله ما از این مرحله عبور کردیم، هرچند شاید در گوشه و کنار، یک حرف‌هایی باشد. حال که در اقتدار هستیم، می‌توانیم تصمیم‌گیری منطقی داشته باشیم. از این‌رو، چندی پیش، برخی نمایندگان با حضور رییس مجلس، جلسه‌ای را با وزیر ارتباطات و معاونان او برگزار کردند تا ببینیم چه باید کرد. قرار است وزیر ارتباطات و تیمش بروند و مطالعاتی داشته باشند و سپس نظرات‌شان را به ما بگویند اما خیلی نمی‌توان جزییات جلسه را مطرح کرد. نماینده قزوین می‌گوید: امروز اینترنت، جزو جدایی‌ناپذیر زندگی مردم شده و نمی‌توانیم آن را ببندیم. باید سطوح دسترسی برای اقشار مختلف مردم تعریف کنیم. یعنی باید یک سطح دسترسی خاص در اختیار کودکان و یک سطح دسترسی متفاوت به پزشکان، مهندسان، اساتید دانشگاه و دیگران قرار داد. در دنیا هم، همین گونه است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها