اگر زندانی‌مان کنید بهتر است تا اینکه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را قطع کنید

اگر زندانی‌مان کنید برای ما راحت‌تر و مفیدتر از این است که ابزارهای کار و وسائل فهم و آگاهی را از ما بگیرید. من شخصاً زندان را به این حبس اطلاعاتی ترجیح می‌دهم!

اگر زندانی‌مان کنید بهتر است تا اینکه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را قطع کنید

چرا ما را عصبانی می‌کنید؟

احمد زیدآبادی نوشت:

رفتاری که این روزها برخی مسئولان جمهوری اسلامی در پیش گرفته‌اند، برای امنیت ملی کشور بی‌نهایت خطرناک است.

گویی این افراد به عمد شهروندان را در هر زمینه‌ای که دست‌شان برسد، عصبانی می‌کنند. در دنیای ما، مخرب‌ترین چرخۀ خشونت از طریق عصبانی کردن مردم و رفتار متقابل مردم از روی عصبانیت شکل می‌گیرد.

من معمولاً تمام تلاشم را به کار می‌گیرم که در برابر حوادث عصبانی نشوم اما توان و قدرت آدمی در این زمینه محدودیت‌ها و حد ومرزهای خود را دارد.

علاوه بر مجموعۀ فشارهای عصبی که این روزها به جامعۀ ما وارد می‌شود، محروم کردن مردم از دسترسی به سایت‌های خبری و تحلیلی بین‌المللی مورد نیازشان نیز بر آن افزوده شده است.

آیا چیزی شرم‌آورتر از این قابل تصور است که تقریباً عموم سایت‌های خبری جهان از جمله بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات جهان برای ایرانیان مسدود باشد و از طریق فیلترشکن هم نتوان به آنها دسترسی پیدا کرد؟

من به عنوان تحلیلگر مسائل بین‌المللی اکنون چندین روز است که امکان هرگونه ورود به سایت روزنامه‌های منطقه و جهان را از دست داده‌ام و نمی‌دانم امور جهانی چه روندی پیدا کرده است! اگر وضع بخواهد به همین ترتیب پیش رود، نه فقط تحلیل‌گری جدی در ایران به امری غیرممکن تبدیل می‌شود بلکه حتی امکان فهم رویدادها و روندهای جهانی نیز از ما سلب می‌شود به طوری که پس از مدتی به موجوداتی جاهل و نادان تبدیل می‌شویم!

این وضعیت شرایط بهتری از حبس و زندان ندارد. اگر زندانی‌مان کنید برای ما راحت‌تر و مفیدتر از این است که ابزارهای کار و وسائل فهم و آگاهی را از ما بگیرید. من شخصاً زندان را به این حبس اطلاعاتی ترجیح می‌دهم!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها