کاش مسئولان یاد بگیرند حرف نزنند

طی یک ماه گذشته، فهرستی از صحبت‌های نابجای برخی مسئولان روی هم انبار شده که هرکدام آتشی بر احساسات مردم زده است.

کاش مسئولان یاد بگیرند حرف نزنند

یک توصیه تکراری: حرف نزدن را یاد بگیرید!

فرهیختگان نوشت:

 عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه‌ جلسه هیات دولت در حالی از غیرمجاز بودن و جرم‌انگاری فیلترشکن سخن گفت که التهابات جامعه پس از فوت مهسا امینی و اغتشاشات و هجمه رسانه‌های غربی فروکش نکرده.

صحبت‌های وزیر به‌سرعت منتشر شد. البته بعد از آن وزیر ارتباطات صحبت خود را اصلاح کرد و اعلام کرد: «فروش فیلترشکن و کسب درآمد از آن غیرمجاز است، ولی نسبت به آن جرم‌انگاری نشده است.»

البته این‌گونه صحبت‌ها مختص وزیر ارتباطات یا اعضای دولت نیست بلکه حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم سهم بسیاری از التهابات شرایط سیاسی و اجتماعی این روزها دارند. طی یک ماه گذشته، فهرستی از صحبت‌های نابجای برخی مسئولان روی هم انبار شده که هرکدام آتشی بر احساسات مردم زده است.

تقابل با جبهه رسانه‌ای گسترده‌ای که علیه کشور فعال شده زمانی میسر است که اولا یک باور عمومی نسبت به جنگ رسانه‌ای در بدنه حکمرانی به وجود‌ آید و ثانیا کنشگری در این میدان نیز فکرشده و مبتنی‌بر طرح‌ریزی باشد.

ورود بدون قاعده مسئولان در عرصه رسانه و طرح اظهارات هیجان‌زده‌ای که صرفا تشدید دوقطبی‌های اجتماعی را هدف گرفته این گزاره را بازنمایی می‌کند که در باور برخی عبارت «جنگ رسانه‌ای» صرفا جنبه شعاری پیدا کرده و درکی نسبت به ماهیت آن وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها