معاون وزیر کشور توضیح داد؛

آخرین وضعیت علی دایی، همایون شجریان، کتایون ریاحی و شروین حاجی پور پس از حوادث اخیر کشور

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره ضبط گذرنامه برخی از هنرمندان گفت: علی دایی سرمایه این کشور است و وی برای برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی تلاش کرده و بلافاصله گذرنامه به وی تحویل داده شد گذرنامه آقای شجریان نیز گفته شد به وی تحویل داده شود.

آخرین وضعیت علی دایی، همایون شجریان، کتایون ریاحی و شروین حاجی پور پس از حوادث اخیر کشور

به گزارش مستقل آنلاین؛ مهر نوشت: سید مجید میراحمدی با اشاره به تعداد نفراتی که در اعتراضات شرکت کرده‌اند گفت: آماری که هسته اصلی تخریب کننده، حمله کننده و کانون اصلی اغتشاشات است هیچ گاه بیشتر از ۳۰ الی ۵۰ نفر نمی‌شود اما این افراد در مکان‌هایی قرار می‌گیرند که جمعیت زیادی وجود دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره فیلتر شبکه‌های اجتماعی گفت: دستگاه‌های متولی درحال رسیدگی به این موضوع هستند ما نمی‌توانیم شبکه‌های اجتماعی که به دنبال ایجاد حس خشم هستند و محل ویرانگری خانواده‌ها هستند بی تفاوت باشیم از نظر ما مسئولان وآتس آپ و اینستاگرام باید مجازات شوند و اینها بخشی از اتاق عملیات دشمن بودند و نمی‌توان گفت بخش فعال علیه امنیت ملی کشور دوباره فعالیت کند.

سید مجید میراحمدی تصریح کرد: خط قرمز ما امنیت مردم است و باید با ابزاری که بخواهد امنیت کشور را خدشه دار می‌کند برخورد کرد.

میراحمدی با اشاره به سلاح‌های دست اغتشاش گران گفت: مقررات جدیدی برای برخورد با قاچاقچیان سلاح در نظر گرفته شده است و دستگاه قضائی ابلاغ کرده تا با قاچاقچیان سلاح برخورد سنگین شود.

وی با اشاره به نیکا شاکرمی بیان کرد: پلیس پرونده این خانم را بررسی کامل کرده است و با خانواده خود مشکل داشته و شب حادثه نیز سرگردان بوده که کجا برود و برهمین اساس وارد آن خانه شده است و دست به خودکشی زده است و هیچ ارتباطی به اغتشاشات نداشته است و روز گذشته نیز دانشجویی به دلیل شکست عشقی خودکشی کرد اما هر اتفاقی که رخ می‌دهد را با مسائل روز کشور مرتبط کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: مطلقاً هیچ فردی تحت فشار فیلمی از ندامت خود منتشر نمی‌کند و اگر فیلمی نیز منتشر می‌شود به خواست خودش بوده است.

میر احمدی با اشاره به بازداشت شروین حاجی پور گفت: وی به دستور یکی از نهادهای امنیتی بازداشت شد و پس از آنکه خبر به مرکزیت رسید وی آزاد شد هر تصمیمی که گرفته برای انتشار فیلم به خواست خودش بوده است.

 

گذرنامه علی دایی و شجریان به آنها تحویل داده شده است

وی با اشاره ضبط گذرنامه برخی از هنرمندان گفت: علی دایی سرمایه این کشور است و وی برای برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی تلاش کرده و بلافاصله گذرنامه به وی تحویل داده شد گذرنامه آقای شجریان نیز گفته شد به وی تحویل داده شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: سیاست وزارت کشور همدلی است و علاقه نداریم هرکسی که دچار خطا شده است مجازات شود اما آن کسی که بنا دارد همچنان با دشمن باشد حسابش را از ملت جدا کرده است حدود یک ماه دیگر جام جهانی آغاز می‌شود و ما می‌خواهیم تمام ملت با تیم ملی باشند و ما به دنبال این هستیم تا تماشاگران به استادیم ها بازگردند اما نگران کشته سازی ها هستیم و ایجاد خطرات عوامل نفوذی هستیم.

میراحمدی با اشاره به وضعیت کتایون ریاحی گفت: وی احضار شده است اما خود را معرفی نکرده وی باید پاسخگوی جرایم خود باشد و مهلت معرفی وی به اتمام رسیده و از نظر دستگاه قضائی وی باید پاسخگو باشد.

وی گفت: اکنون از ورزشکاران هیچ فردی بازداشت نیست افرادی بوده‌اند که ارشاد شدند و ماهینی نیز آزاد شده است فرصتی خواست تا اشتباهاتش را جبران کند و این فرصت در اختیار وی قرار گرفته است و از بازیگران نیز هیچ فردی بازداشت نیست.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به فضای اعتراضات در کشور گفت: این موضوع و ایجاد شرایط قابل قبول برای اعتراضات درحال پیگیری است و انشالله به یک دستور العملی تبدیل شود.

 

جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به تجزیه طلبان بی تفاوت باشد

میراحمدی با اشاره به اقدامات اقلیم کردستان برای عدم اجازه به گروهک‌های تجزیه طلب گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به تجزیه طلبان بی تفاوت باشد و قطعاً اگر گروهک‌های ضد انقلاب بخواهند فعالیت‌های خود را ادامه دهند و اقلیم به وظایف خود پایبند نباشد قطعاً بازهم برخوردهایی صورت می‌گیرد اقلیم کردستان تعهد داده است تا به تعهدات خود مقابل گروهک‌های تجزیه طلب پایبند باشد.

وی درباره فعالیت گروهک‌های هکری اظهار کرد: یکی از ابعاد عملیات ترکیبی دشمن تهاجم سایبری است و به شکل بی سابقه‌ای علیه کشور صورت می‌گیرد و دست دشمنان ما در آن کاملاً هویدا است و بیش از ۹۹ درصد تهاجمات سایبری خنثی شده است و اتفاق صدا و سیما نیز از جمله همین حملات بوده اما درحال بررسی هستند که آیا این اقدام حمله سایبری یا عوامل نفوذی بوده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره نیروهای لباس شخصی اظهار کرد: هیچ نیروی لباس شخص درون مدارس وجود ندارد و هیچ دانشجویی توسط لباس شخصی دستگیر نشده است و هیچ نیروی لباس شخصی نیز به داخل دانشگاه ورود نداشته است. البته به صراحت اعلام می‌کنیم دستگاه‌های نظارتی در دل اغتشاشگران هستند و چهره نگاری و فیلم‌برداری انجام می‌دهند و افراد فکر می‌کنند به مأمور حمله کردند و کیوسک آتش زدند و اکنون فرار کردند اما به صراحت می‌گویم افراد لباس شخصی آنها را شناسایی کردند و در زمان مناسب به سراغ آنها می‌روند.

میراحمدی گفت: طرح لباس شخصی بخشی از تئوری دشمن برای زمین‌گیر کردن نیروهای امنیتی است اما نیروهای لباس شخصی ما در دل اغتشاشات حضور دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به تعداد نفراتی که در اعتراضات شرکت کرده‌اند گفت: آماری که هسته اصلی تخریب کننده، حمله کننده و کانون اصلی اغتشاشات است هیچ گاه بیشتر از ۳۰ الی ۵۰ نفر نمی‌شود اما این افراد در مکان‌هایی قرار می‌گیرند که جمعیت زیادی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها