قطع اینترنت و فشار آوردن بر پوشش جوانان، باعث خشم بیشتر آنها می‌شود

رفتارهایی از قبیل قطعی اینترنت، فشار آوردن بر پوشش آنها، اینکه مزدور خارجی هستند باعث خشم بیشتر جوانان مخصوصا جوانان دهه ۸۰ می‌شود.

قطع اینترنت و فشار آوردن بر پوشش جوانان، باعث خشم بیشتر آنها می‌شود

یک جامعه شناس: اصرار بر سبک زندگی که اکثریت جامعه با آن مخالف است ما را به جایی نمی‌رساند/ جوانان معترض مزدور خارجی نیستند

علیرضا شریفی،جامعه شناس گفت:

ما باید سبک‌های مختلف زندگی را به رسمیت بشناسیم. صرفا یک خوانش از شیوه زندگی و اصرار ورزیدن بر آن علی رغم اینکه بخش بزرگی از جامعه با آن مخالف است ما را به جایی نمی‌رساند. 

طبیعتا در جنبه کوتاه مدت حاکمیت باید خشم جوانان را التیام بخشد. بنابراین رفتارهایی از قبیل قطعی اینترنت، فشار آوردن بر پوشش آنها، صحبت‌های برخی اصحاب قدرت مبنی براینکه جوانان معترض مزدور خارجی هستند یا تیتر روزنامه‌هایی که خواهان برخورد تند و قهری با جوانان هستند باعث می‌شود خشم جوانان مخصوصا جوانان دهه ۸۰ بیشتر شود.

مسئولان و سیاست گذاران باید عوامل اصلی این اعتراضات شناسایی کنند. به نظرم یکی از مهمترین عواملی که باعث شده امروز خشم جوانان اینگونه سرریز شود این است که ما زبان آنها را نفهمیدیم، اعتراضات خرد و ریز آنها را در جای و زمان خودش درک نکردیم، دائما براساس ایدئولوژی و نظر خودمان به آنها فشار آوردیم./منیبان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها